سلامت نیوز : وزیر آموزش‌وپرورش با رد هرگونه کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری و درمان معضل اعتیاد به وزارت آموزش و پرورش، اخراج دانش‌آموزان معتاد از مدارس را منوط به میزان اعتیاد آن‌ها دانست.

علی‌اصغر فانی در گفت‌وگو با تسنیم در تشریح چگونگی برخورد وزارت آمورش و پرورش با دانش‌آموزان معتاد اظهار داشت: ما در وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان را فرزندان خود قلمداد می‌کنیم و معتقدیم با اخراج دانش‌آموز معتاد نه مشکلی از وی حل نمی‌شود و نه از جامعه.

وزیر آمورش و پرورش دانش‌آموز معتاد را یک بیمار عنوان کرد و در ادامه افزود: نگاه ما به دانش‌آموزانی که به دلیل اعتیاد پدر و مادر در دام اعتیاد افتاده‌اند به مثابه نگاه به یک بیمار است و من معتقدم این افراد دانش‌آموز معتاد نیستند بلکه معتادانی هستند که دانش‌آموز شده‌اند. لذا ما باید در برخورد با اعتیاد دانش‌آموزان هم به مساله پیشگیری بپردازیم و هم به مساله درمان آن‌ها.

وی ادامه داد: ما با توجه به وسعت فعالیت‌ها و تعداد بسیار زیاد دانش‌آموزان نمی‌توانیم مدعی شویم که این اقدامات را در تمامی مدارس کشور اجرائی می‌کنیم ولی شروع به اجرایی کردن این اقدامات کرده‌ایم و در برابر این مشکلات سکوت نکرده‌ایم و کلاس‌هایی را برای دانش‌آموزان دائر کرده‌ایم.

فانی در ادامه با بیان این‌که وزارت آموزش و پرورش برای درمان دانش‌آموزان معتاد آن‌ها را به مراکز ترک اعتیاد معرفی می‌کند، گفت: متاسفانه این اقدامات به هیچ وجه فراگیر نیست و امکانات وزارت آموزش و پرورش برای این موارد بسیار کم و محدود است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که این دانش‌آموزان به مراکز خصوصی معرفی می‌شوند یا دولتی، تأکید کرد: متأسفانه امکانات ما به اندازه‌ای نیست که بتوانیم این امکانات را برای دانش‌آموزان معتاد فراهم کنیم ولی سعی می‌کنیم در برابر اعتیاد دانش‌آموزان بی‌تفاوت نباشیم و در برابر این مشکل آن‌ها تدبیر کنیم.

وزیر آمورش و پرورش با رد هرگونه کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری و درمان معضل اعتیاد به وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اخراج شدن دانش‌آموزان معتاد از مدارس خاطرنشان کرد: ما اخراج دانش‌آموز معتاد از مدرسه و محروم کردن این افراد از تحصیل را درست نمی‌دانیم ولی مراقبت از دانش‌آموزان معتاد در مدارس برای پیشگیری از آسیب به دیگر دانش‌آموزان به میزان اعتیاد آن‌ها بستگی دارد.

وی در پایان در پاسخ به این سئوال که این دانش‌آموزان آیا در عمل از مدارس اخراج می‌شوند یا خبر گفت: رویکرد ما نسبت به این موارد بر پایه عطوفت و پیشگیری از اخراج است ولی برخورد ما با این دانش‌آموزان به میزان اعتیاد آن‌ها بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha