سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر یک بقالی پفک خود را ۱۰ تومان گران‌تر بفروشد مغازه‌اش را می‌بندند، بنابراین وقتی که بیمار مجبور می‌شود به‌دلیل مطالبه زیرمیزی پزشک گردنبند همسرش را بفروشد دفاع از این پزشکان دیگر امکان ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که در برنامه تلویزیونی پزشکی نبض به‌صورت تلفنی ارتباط برقرار کرده بود در پاسخ به برخی از صحبت‌های میهمانان (عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس) در این مناظره اظهار داشت: جای تأسف است که برخی‌ها دولت و مجلس را محکوم کردند اگر امروز دولت دچار مشکل باشد آیا باید خلاف کند. اصلاً قانون مشکل داشته باشد آیا بهتر از بی‌قانونی نیست.

دفاع از پزشکانی که بیماران را مجبور به فروش گردنبند همسرشان می‌کنند امکان ندارد

قربانی در واکنش به صحبت‌های رئیس انجمن جراحان عمومی ایران گفت: ما درباره شغلی صحبت می‌کنیم که سوگندش زبانزد است. آیا کسی درآمد زیرمیزی‌بگیران را رصد کرده است؟ مقایسه شغل پزشکی با خبرنگاران درست نیست. این در حالی است که اگر یک بقالی پفک خود را 10 تومان گران‌تر بفروشد مغازه‌اش را می‌بندند، بنابراین وقتی که بیمار مجبور می‌شود به‌دلیل مطالبه زیرمیزی پزشک گردنبند همسرش را بفروشد آیا دفاع از آنها امکان دارد؟

از کسانی که اسامی پزشکان زیرمیزی‌بگیر را منتشر کردند دفاع می‌کنیم

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بنده از کسانی که اسامی پزشکان زیرمیزی‌بگیر را منتشر کردند دفاع می‌کنم، این کار دو فایده داشت اول اینکه دامن جامعه پزشکی را که خدمت درست می‌کنند پاک کرد و دوم ذهنیت مردم نیز پاک شد مبنی بر اینکه فقط تعداد اندکی از پزشکان هستند که با دریافت زیرمیزی با حیثیت جامعه پزشکی بازی می‌کنند.

وی با اشاره به اداره مناسب بیمارستان فیروزگر عنوان کرد: بنابراین چطور چنین بیمارستانی به این خوبی اداره می‌شود و پزشکان آن نیز راضی هستند. بنابراین ما باید قانون را اجرا کنیم و کسی هم حق ندارد مجلس را محکوم کند.

هرچقدر پول به حوزه سلامت تزریق کنیم ولی نظارت و اجرا درست نباشد مشکلات سلامت برطرف نخواهد شد

قربانی ادامه داد: ما از این بحث‌ها استقبال می‌کنیم. بنابراین اگر در قانون مشکل داریم باید حداقل در اجرای آن مصمم باشیم. بر این اساس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای تحقق این امر اقدامات خود را شروع کرده است و یکی از توجهات مجلس به افزایش بودجه سلامت است. ولی باید این مسئله را توجه کنیم که هرچقدر هم پول به این حوزه تزریق کنیم ولی نظارت و اجرا درست نباشد مشکلات سلامت برطرف نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: خوشبختانه با سر کار آمدن دکتر هاشمی وزیر بهداشت اقدامات خوبی در حال انجام است و برای اصلاح تعرفه‌ها نیز کارهای مناسبی صورت پذیرفته است و پس از 34 سال مجلس این شهامت را داشت که یک درصد از مالیات ارزش افزوده را برای حوزه سلامت اختصاص دهد و کنار آن تعرفه دخانیات و خودروهای وارداتی نیز به وزارت بهداشت تعلق گیرد که این اقدامات در مسئله افزایش اعتبارات بسیار مناسب و جزو گام‌های نخست حمایت مجلس است و در ادامه باید با نظارت دولت و مجلس اصلاح هدفمندی یارانه‌ها، تأمین منابع مالی پایدار و تجمیع بیمه‌ها بتوانیم زیرمیزی را جمع کنیم و این به آن معنا است که این اراده وجود دارد و آن را می‌توان در تخصیص‌های بودجه 93 در حوزه سلامت که بی‌نظیر بوده است مشاهده کرد که به‌عنوان قدم اول به حساب می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha