دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10579

دبیر علمی کنگره جامعه جراحان ایران عنوان کرد: در 40 درصد حوادث ترومایی مناطق شهری یک عامل موتورسیکلت دخالت دارد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از"ایسکانیوز"، دکتر سیاوش صحت دبیرعلمی سی و دومین کنگره جامعه جراحان ایران با بیان این مطلب گفت: بررسی‌های انجام شده در سه شهر شیراز، اصفهان و مشهد نشان می‌دهد که در 40 درصد حوادث ترومایی یک عامل موتورسیکلت دخالت دارد که با کنترل موتورسیکلت‌ها می‌توان از حوادث ترومایی پیشگیری کرد.
وی افزود: مهمترین مساله در تروما، رساندن فرد مجروح به بیمارستان است و این در حالی است که آمبولانس‌های ما فاقد تجهیزات لازم برای رسیدگی به بیماران ترومایی هستند.
دکتر صحت یادآور شد: آمار وزارت بهداشت نشان می‌دهد که 50 درصد بیماران ترومایی توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شوند. در حالی که تحقیقات ما نشان می‌دهد؛ 80 درصد بیماران ترومایی توسط مردم با وسیله شخصی به بیمارستانها رسانده می‌شوند.
وی تاکید کرد: امروزه در تمام دنیا تروما از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و این در حالی است که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد.
بر اساس این گزارش، سی و دومین کنگره جامعه جراحان ایران از 14 تا 18 اردیبهشت ماه جاری در سالن مرکز همایش‌های رازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha