دلایل اجرای ناقص طرح پزشک خانواده/ زیرساختها برای اجرا فراهم نیست
سلامت نیوز : رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر آسیب شناسی طرح پزشک خانواده، تصریح کرد: با نگاه تحلیلی به مهمترین برنامه ملی در نظام سلامت کشور، می توان نقشه راه آینده این طرح را تهیه کرد.

دکتر علیرضا زالی در گفتگو با مهر افزود: نسخ مختلفی از این برنامه در سالهای اخیر در کشور اجرا شده که متاسفانه در عرصه میدانی و عملیاتی، با نارسایی هایی مواجه بوده است.

وی با اذعان به اینکه حجم اعتبارات برای اجرای این برنامه در کشور مکفی نبوده است، گفت: نسخه شهری این طرح با آنچه در روستاها اجرا شده، متفاوت بوده است به طوریکه نگاه تامین سرانه افراد روستایی و شهری در این طرح، نگاه منطقی نبوده است.

زالی با عنوان این مطلب که زیرساختهای چنین طرح بزرگ و ملی در کشور فراهم نیست، افزود: اصرار بر اجرای ناقص و کم عمق این برنامه در کشور، به طرح آسیب خواهد زد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اعلام حمایت از اقدام وزیر بهداشت برای آسیب شناسی پزشک خانواده ، تاکید کرد: اجرای نسخه صفر 2 پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران، با فراز و فرودهایی مواجه بوده است که می بایست به دقت آنها را بررسی و مورد ارزیابی قرار داد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، از ارائه چند پیشنهاد برای اجرای بهتر برنامه پزشک خانواده در کشور خبر داد و گفت: به نظر می رسد که مسیر ادامه کار در دو استان با توجه به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار دیده شده برای این طرح، معطوف به جبران کاستی های برنامه در این دو استان شود.

زالی با اعلام اینکه سطوح 2 و 3 برنامه پزشک خانواده نیازمند تقویت و بازسازی هستند، افزود: بایستی پرداخت ها به پزشکان خانواده اصلاح شده و خواسته های جامعه پزشکی همکار در این برنامه در دو استان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی همچنین خواستار توجه به مقوله همپوشانی بیمه ای در اجرای این برنامه شد و گفت: به نظر می رسد، اجرای این برنامه در سال 93 می بایست متناسب با زیرساختها و رفع کاستی ها و همچنین نگاه منطقی دنبال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha