حققان آمریکایی اعلام کردند، درمان کامل عفونت های دستگاه گوارش که از باکتری پیلوریPylori ناشی می شود، ابتلا به بسیاری از سرطان ها را به طور کامل حذف می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی چین، دانشمندان دانشگاه ماساچوست آمریکا با انجام تحقیقاتی بر روی موش های آزمایشگاهی در یافتند، درمان عفونت های گوارشی ناشی شده از باکتری هلیکوباکترپیلوری، تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان های دستگاه گوارش دارد.
باکتری هلیکوباکترPylori شایع‌ترین علت عفونت دستگاه گوارش انسانی و نیز شایع‌ترین علت ابتلا به زخم معده است.
معده عضوی است که بسیاری از عوامل بیماری زا را در خود نابود می کند اما هلیکوباکتر پیلوری تنها باکتری است که می تواند در معده زنده بماند و رشد کند.
این باکتری بقای خود را مدیون خواص متعددی است که توضیح دهنده قدرت سازگاری منحصر به فرد آن است. اول این که این میکروب به مقدار کمی اکسیژن برای ادامه حیات نیاز داشته و دوم اینکه شکل مارپیچی آن به این باکتری اجازه می دهد تا در میان لایه مخاطی پوشش دهنده معده خود را وارد کند.
از جمله عوامل دیگر که این باکتری در معده از بین نمی رود می توان به این امر اشاره کرد که این باکتری تا حداکثر 7 پروتئین شلاق مانند دارد که از انتهای باکتری بیرون آمده و آن را به درون لایه های مخاطی حرکت می دهند.
علاوه بر این موارد، این باکتری دارای گیرنده های مخصوصی است که به آن امکان می دهد هنگامی که راه خود را از میان مخاط گشود، به سلول های پوششی معده بچسبد.
این باکتری همچنین می تواند مولکول های اوره را که در بافت ها و مایعات بدنی انسان وجود دارد، تجزیه کند.
این فرآیند باعث ایجاد آمونیاک و دی اکسید کربن شده که غلاف ابرمانندی را در اطراف باکتری بوجود آورده و از آن در برابر اسید معده محافظت کند.
بر اساس اخرین پژوهش ها در حال حاضر حدود نیمی از جمعیت جهان به این باکتری آلوده هستند که در طولانی مدت مشکلات بیشماری را برای آنان بوجود می آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha