سلامت نیوز : پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که وقفه تنفسی حین خواب که در مبتلایان به ام‌.اس شایع است می‌تواند عامل تشدید خستگی در این بیماران باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ خستگی یکی از شایع‌ترین علائم مشاهده شده در مبتلایان به ام.اس است که موجب ضعف بیشتر این بیماران می‌شود.

در این بررسی که با شرکت 195 بیمار مبتلا به ام.اس انجام گرفت، پرسش‌هایی در مورد میزان خواب و کیفیت آن از این افراد پرسیده شد. در این بررسی در یک پنجم این بیماران اختلال وقفه تنفسی حین خواب تشخیص داده شد و بیش از نیمی از آنان نیز به طور جدی در معرض خطر ابتلا به این اختلال بودند. پزشکان همچنین دریافتند خطر وقفه تنفسی حین خواب یک شاخص مهم برای تشخیص شدت خستگی در این بیماران است.

طبق گزارش آکادمی طب خواب در آمریکا، وقفه تنفسی حین خواب شامل کاهش یا توقف متناوب جریان هوا در طول خواب است. زمانی که ماهیچه‌ها سست می‌شوند، بافت‌های نرم پشت گلو پایین می‌افتد و جریان هوای بالایی را مسدود می‌سازد. بیشتر افراد در این وضعیت با صدای بلند، خرخر می‌کنند.

دکتر «تیفانی برالی»، متخصص ارشد این مطالعه از مرکز اختلال خواب و ام.اس دانشگاه میشیگان گفت: نتایج یافته‌های جدید حاکی از آن است که وقفه تنفسی حین خواب ممکن است شایع باشد اما یک شاخص مهم برای تعیین شدت خستگی در بیماران مبتلا به ام.اس است.

دکتر «ام سافوان بدر» نیز در همین رابطه اظهار داشت: وقفه تنفسی حین خواب، اختلال مزمنی است که می‌تواند تاثیرات مخربی بر سلامت و کیفیت زندگی فرد داشته باشد و بیماران مبتلا به ام.اس بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha