سلامت نیوز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جامع حمایت از معلولان به زودی در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

عباس صلاحی در گفت و گو با پانا، درخصوص آخرین وضعیت بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان اظهار داشت: جلساتی برای پیگیری وضعیت این قانون با مسئولان برگزار شد و در جلسه ای که با وزیر تعاون داشتیم با اصرار نمایندگان قرار شد در طول دو تا سه هفته آینده در قالب لایحه دولت به مجلس بیاید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری از تکمیل قانون جامع حمایت از معلولان گفت: سعی و تأکید ما بر این است که بررسی قانون جامع حمایت از معلولان در اولویت قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه لایحه بازنگری قانون حمایت از معلولان پس از بررسی در هیات دولت به مجلس ارائه می شود، یادآور شد: با اجرای قانون حمایت از معلولان، بخش‌ های عمده ‌ای از مشکلات معلولان از جمله مناسب سازی و استخدام این قشر از جامعه مرتفع می شود.
به گزارش پانا، قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در 16اردیبهشت 83 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما در هشت سال گذشته اجرا نشده است، مهم‌ترین دلیلی که برای اجرا نشدن این قانون از سوی مسئولین اعلام شده اختصاص ندادن بودجه از سوی دولت و نداشتن پشتوانه اجرایی است. 28وزارتخانه، اداره و سازمان دولتی در اجرای این قانون وظایفی دارند که باید هماهنگی و همکاری لازم میان این 28دستگاه ایجاد شود که با اجرا نشدن این قانون بحث اصلاح آن مطرح شد.
در قانون جدید حمایت از حقوق معلولان قرار است بخش‌های حمایتی از جمله حمایت معلولان در بخش اشتغال، مسکن، ازدواج، ارائه خدمات تحصیلی بیش از گذشته در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha