سلامت نیوز : دبیر ششمین همایش سامانه‌های نوین دارورسانی ایران ضمن اعلام این خبر که کمتر از 30 پروژه‌ تحقیقاتی در خصوص شیوه‌های نوین دارورسانی در ایران به مرحله تجاری‌ سازی رسیده است، گفت: همین تعداد اندک توانسته تحولات خوبی را در عرصه علمی و اقتصادی رقم بزند و ارزبری داروها را تا 50 درصد کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر فرید درکوش در نشست خبری که به مناسبت برگزاری ششمین همایش علمی سامانه‌های نوین دارورسانی ایران ترتیب داده شده بود، با بیان اینکه 465 مقاله به دست ما رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد 453 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که 61 مقاله به صورت سخنرانی شفاهی و مابقی به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی افزود: شش کارگاه با عناوین ثبت و بررسی دارو در داخل کشور، فراهمی زیستی دارو، مهندسی بافت، کنترل کیفیت در صنایع داروسازی، تجاری‌سازی در حیطه دارو و ثبت اختراع و ابداعات در این همایش برگزار خواهد شد.

دبیر ششمین همایش سامانه‌های نوین دارورسانی ایران با بیان اینکه هشت مهمان خارجی از هفت کشور انگلیس، هلند، آمریکا، آفریقای جنوبی، ترکیه، مالزی و زلاندنو در این همایش حضور خواهند یافت و به ارائه آخرین دستاوردهای خود در حیطه دارورسانی نوین خواهند پرداخت، گفت: حامل‌های ریز دارو یا نانو ذرات، سیستم‌های نوین هدفمند شده، ژن درمانی، سل‌تراپی، مهندسی بافت، زیست مواد در کاربرد دارورسانی، سیستم‌های نوین دارورسانی و تکنولوژی‌های داروسازی از جمله محورهای در نظر گرفته شده برای این همایش هستند.

دُرکوش ادامه داد: همچنین از 12 استاد دانشگاه در داخل کشور برای سخنرانی در حیطه‌های دارورسانی برای سرطان، دارورسانی برای داروهای پروتئینی، نانو تکنولوژی، مهندسی بافت، تکنولوژی داروسازی،‌ دارورسانی از طریق سیستم‌های ریوی، چشمی و پوستی دعوت به عمل آمده است.

عضو هیات مدیره انجمن علمی سامانه‌های نوین دارورسانی ایران در ادامه به برخی چالش‌های پیش‌ روی محققان عرصه دارو اشاره کرد و گفت: یکی از معضلاتی که در کشور داریم، این است که انتقال تکنولوژی از دانشگاه به صنعت بی‌معنا بوده است؛ یعنی تحقیقاتی که معمولا در در دانشگاه‌ها انجام می‌شود با نیاز صنایع همخوانی و تطابق ندارد.

وی افزود: البته در چند سال اخیر به این سو حرکت کرده‌ایم که تحقیقات از دانشگاه به شکل فناوری‌ محور انجام شود و بتوانیم علاوه بر اینکه شاهد خروجی‌های خوبی از دانشگاه‌ها هستیم، بتوانیم نیاز صنایع را نیز مرتفع کنیم.

ورود کمتر از 30 پروژه تحقیقاتی درباره ساخت اشکال نوین دارویی به بازار

درکوش در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از پروژه‌های تحقیقاتی در خصوص شیوه‌های نوین دارورسانی در ایران به مرحله تجاری‌سازی رسیده و وارد بازار شده است، گفت: شاید تعداد تحقیقاتی که به مرحله تجاری‌سازی رسیده، به 30-20 مورد برسد. اما همین تعداد اندک توانسته است تحولات خوبی را در عرصه علمی و اقتصادی رقم بزند. به عنوان مثال اگر ارزبری برخی از این اقلام دارویی 30-20 میلیون تومان در سال بود، در حال حاضر با ساخت شکل جدیدی از آن، موفق شده‌ایم ارزبری ناشی از آن دارو را تا حدود 50 درصد کاهش دهیم.

ششمین همایش سامانه‌های نوین دارورسانی ایران از تاریخ ششم تا هشتم اسفند ماه در سالن‌ همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha