سلامت نیوز : در نشست شورای آموزش پزشکی تخصصی اعلام شد که آئین‌نامه انضباطی فقط مربوط به اخلاق سیاسی بوده و در حوزه بالینی دست روسای بیمارستان‌ها کوتاه شده است. متاسفانه رزیدنت‌ها کشیک‌های خود را می‌فروشند، جابجا و واگذار می‌کنند و به دلیل اینکه اختیاری وجود ندارد نمی‌توان با آنها برخورد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رضا ملک‌زاده در هفتاد و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: متاسفانه کارآیی این شورا برای اهداف تعیین شده پایین است و اقدامات اشتباهی که در این حوزه می‌بینید این است که پذیرش نیروی انسانی فقط با آزمون انجام می‌شود بدون آنکه به گروه‌های آموزشی توجه شود.

وی ادامه داد: در این حوزه مشکلاتی که پیش می‌آید این است که گروه‌های آموزشی کمتر توجه می‌شود در حالی که باید کارآیی شورا را بالا ببریم.

وی اظهار داشت: برای ارتقای کیفیت و تامین نیروی انسانی باید چند گروه از اعضای این شورا را تعیین کنیم تا اقدام اساسی را انجام دهند و برای هر جلسه در آینده تصمیم جدی گرفته شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: با ایجاد گروه‌های کار می‌توانیم از کلافی که در آن هستیم بیرون بیاییم. این در حالی است که در انتخاب دستیاران تخصصی نقشی نداریم و افرادی که پس از 2 سال آموزش می‌بینند می‌بینیم که تغییری نمی‌کنند و در مقابل هزینه‌های زیادی به سیستم وارد می‌شود و مردم آسیب می‌بینند.

ملک‌زاده گفت: باید این حوزه را متحول کنیم و حداقل سه تا چهار گروه کاری تعیین کنیم تا تصمیمات اساسی در آن گرفته شود.

در ادامه این نشست دکتر صبری رئیس دانشکده علوم پزشکی اصفهان گفت: سطح‌بندی نظام آموزشی از مصوبات شورای عالی گسترش بود اما به راحتی دور انداخته شد. از سوی دیگر حضور موثر دستیاران در رشته‌های بالینی، کارگروه ویژه می‌طلبد.

صبری گفت: در حال حاضر رزیدنت‌های سال سوم و چهارم در بخش‌ها حضور ندارند و آموزش آبشاری و کشیک‌ها فراموش شده است.

وی ادامه داد: مرتب از متخصص مقیم استفاده می‌کنیم و نقش آموزشی این رزیدنت‌ها کمتر می‌شود. همچنین آئین‌نامه انضباطی در مورد رشته‌های بالینی ضعیف است و فقط مربوط به اخلاق سیاسی است و دست ما کوتاه است در نتیجه کشیک‌ها را جابجا‌ می‌کنند، می‌فروشند و واگذار می‌کنند. بنابراین باید شورا اختیاراتی را بدهد تا بتوان به راحتی با این مسائل برخورد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha