سلامت نیوز : رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: با اینکه شورای آموزش پزشکی تخصصی باید در مورد امور آموزشی تصمیم‌گیری کند اما شوراهای متعددی وجود دارد که به صورت جزیره‌ای عمل کرده و اقتدار این شورا را کم می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمد فرهادی در هفتاد و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی  تخصصی گفت: به نظر می‌رسد شوراهای متعددی که ایجاد شده باید تجمیع شوند و فقط شورای آموزش پزشکی تخصصی تصمیم‌گیری کند همانگونه که قبلاً بود اما بعدها به صورت جزیره‌ای شد و اقتدار شورا کاهش یافت.

وی ادامه داد: سیاست‌گذاری و برنامه مناسب را داریم و باید این برنامه اجرا شود، اجرای این برنامه‌ها نیز خوب است اما نظارت و ارزیابی نیز باید بیشتر شود.

فرهادی گفت: باید شورای آموزش پزشکی با شوراهای دیگر مانند شورای انقلاب فرهنگی تعامل کند تا مصوبات به خوبی اجرا شود و جلوی آنها گرفته نشود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: از زمانی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شد اعتبارات آن به خوبی دیده نشد بنابراین باید در بررسی‌ها و نشست‌ها دیده و در عین حال هزینه بیمارستان‌های آموزشی نیز در نظر گرفته شود.

همچنین در این نشست آگاه عضو شورای آموزش پزشکی تخصصی گفت: تحول در نظام پذیرش دستیار به مدت 4 سال مورد بررسی قرار گرفت اما اقدام جدی برای آن انجام نشد.

وی ادامه داد: با تعدادی دستیار مواجه می‌شویم که می‌خواهند تغییر رشته بدهند و این زمان زیادی را از نظام آموزشی می‌گیرد و بسیاری از رشته‌ها نیز خالی می‌ماند و همزمان با آن دانشگاه‌های علوم پزشکی تأسیس می‌شوند.

این عضو شورای آموزش پزشکی تخصصی افزود: باید نظام آموزشی را آماده کنیم در حالی که برنامه مناسب را نداریم همچنین مصوباتی که بر اساس قانون تعیین شده باید اجرایی شود در حالی که مغفول می‌ماند و اجرا نمی‌شود.

آگاه با تأکید بر راه‌اندازی رشته‌های بین‌المللی گفت: یکی از دلایل رتبه‌های پایین دانشگاه‌های علوم پزشکی ما نسبت به دانشگاه‌های دیگر دنیا نبود رشته‌های بین‌المللی است بنابراین باید برای جذب دستیار خارجی در رشته‌هایی که خالی می‌ماند اقدام شود.

وی همچنین گفت: در مورد اخلاق پزشکی صحبت می‌شود اما متأسفانه امکان پیاده‌سازی آن وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha