دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
کد خبر: 105867

نشانه های یک قلب سالم چیست ؟

سلامت نیوز : حمله قلبی، این روزها سن و سال نمی شناسد و به سراغ افراد ۲۰ تا ۳۰ سال هم می رود. استرس و اضطراب ناشی از زندگی ماشینی همه افراد را به بیماری مستعد کرده است. بنابراین بهتر است که به سلامت قلب خود اهمیت دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ برای اینکه تشخیص دهید قلبتان سالم است، باید به علایم بدن توجه کنید. گاهی مشکلات قلبی به شکلی آشکار می شود که فرد متوجه مشکل اصلی خود نمی شود. به همین دلیل لازم است علایم بیماری های قلبی را بشناسید. زمانی که از سلامت قلب خود اطمینان یافتید برای پیشگیری از بیماری های قلبی می توانید یک زندگی سالم و عاری از استرس را دنبال کنید اما نشانه های یک قلب سالم:

انرژی زیاد: یکی از نشانه های اولیه مشکلات قلبی، خستگی مفرط است. بنابراین اگر پس از یک روز پرکار، انرژی کافی برای رفتن به میهمانی را دارید بدانید که قلب شما سالم است.

ضربان عالی قلب:می توانید با حس کردن نبض، ضربان قلب خود را کنترل کنید. ضربان قلب یک فرد سالم باید ۷۲ ضربه در دقیقه باشد. به طور کلی بین ۷۰ تا ۸۰ ضربه نشانه سلامت قلب است.

تنفس منظم: افرادی که قلب ضعیفی دارند، تنفس منظمی ندارند. اگر پس از بالا رفتن از پله، دچار کمبود نفس می شوید ممکن است مشکل قلبی داشته باشید.

اعصاب قوی: توانایی حفظ آرامش در موارد پراسترس یکی دیگر از نشانه های سلامت قلب است. افرادی که قلب ضعیفی دارند، زود از کوره درمی روند و هنگامی که تحت استرس قرار می گیرند، عرق می کنند.

کنترل منظم فشارخون: باید به طور منظم فشار خون خود را کنترل کنید. ایده آل ترین فشار خون 120.80 است.

عدم احساس سفت شدن دور سینه:برخی افراد گاهی احساس سفتی دور سینه می کنند، که ممکن است نشانه حمله قلبی خفیف باشد اما اگر تاکنون دچار این حالت نشده اید، این امر نشان می دهد که قلب سالمی دارید.

اکو کاردیوگرام:تمام نمونه های اکو کاردیوگرام را که گرفته اید، نگه دارید تا با مقایسه کردن آن ها از سلامت قلبتان مطمئن شوید.

نداشتن کلسترول مضر:هر از گاهی برای تعیین میزان کلسترول و تری گلیسیرید خون به ویژه پس از ۳۰ سالگی آزمایش دهید. اگر گزارش خون شما سالم باشد دلیلی برای نگرانی نیست.

تست استرس:تست تردمیل یا تست استرس یکی از بهترین راه ها برای پی بردن به این موضوع است که آیا قلب شما تحت فشار قرار دارد یا نه پس از ۳۰ سالگی سالی یک بار این آزمایش را انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • maryam ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 3
    nokate jalebo amuzande hast motshakeram