آغاز رسمی بررسی تعرفه‌های درمانی سال 93/قیمت واقعی خدمات پزشکی مبنای تعیین تعرفه‌ها

سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تعرفه های درمانی بزودی مشخص می شود، گفت: بررسی رسمی تعرفه های پزشکی آغاز شده است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، خاطرنشان کرد: بررسی رسمی تعرفه‌ های پزشکی بخش دولتی، خصوصی و غیر دولتی از هفته گذشته در جلسه شورای عالی بیمه آغاز شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امسال روش تعیین تعرفه های درمانی تغییر می کند، اظهار داشت: قیمت واقعی خدمات پزشکی و درمانی مبنای تعیین تعرفه ها قرار می گیرد.
وی افزود: در حال حاضر جلسات شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت برای تعیین نرخ تعرفه های درمانی تشکیل می شود کارشناسان مشغول بررسی ابعاد مختلف تعرفه ها هستند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ابراز امیدواری از اینکه نرخ تعرفه های درمانی در سال آینده واقعی باشد، گفت: امیدواریم که نرخ درمان به تعرفه های واقعی نزدیک شود و بار پرداخت هزینه ها بر دوش مردم نباشد.
وی با بیان اینکه شورای عالی بیمه متولی تعیین تعرفه های پزشکی است، خاطرنشان کرد: جلسه این شورا در هفته گذشته تشکیل شد و قرار است که نرخ تعرفه های درمانی تا پایان امسال نهایی و اعلام شود.
به گفته این نماینده مجلس، شورای عالی بیمه متشکل از بیمه گزاران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
وی با بیان اینکه رابطه مالی میان بیمار و پزشک باید کم شود، گفت: برای کاهش سهم پرداخت مردم در هزینه های درمان باید روشی مناسب ارائه شد تا نرخ تعرفه ها واقعی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha