خدمات اورژانسی دندانپزشکی در 2 هزار درمانگاه کشور با تعرفه دولتی ارائه می شود

سلامت نیوز : رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: 2 هزار درمانگاه در سطح کشور خدمات اورژانسی و کنترل درد را با تعرفه دولتی ارائه می‌دهند که این خدمات شامل خدمات سطح ۱ و ۲ دندانپزشکی می‌شود.

محمد‌حسین خوشنویسان در گفت‌وگو با فارس در مورد هزینه‌های بالای دندانپزشکی اظهار داشت: مواد، لوازم و تجهیزات دندانپزشکی که بخشی از آن از خارج کشور تامین می‌شود متاثر از تغییر نرخ ارز است.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: بر طبق استاندارد باید ضوابط کنترل عفونت در مراکز درمانی رعایت شود تا جلوی انتقال بیماری گرفته شود. اما در این ارتباط دستگاهی که برای کنترل عفونت لازم است یک مرتبه قیمتش چندین برابر می‌شود و همین یک مثال کافی است تا نشان دهد که چگونه هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

خوشنویسان در پاسخ به پرسش فارس در مورد تکلیف افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های بالای دندانپزشکی را ندارند اظهار داشت: افرادی که توان کافی برای خرید خدمات دندانپزشکی را ندارند می‌توانند به درمانگاه‌های مربوط به بخش دولتی مراجعه کنند.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تصریح کرد: علی‌رغم تغییر نرخ ارز، تعرفه خدمات دندانپزشکی در این درمانگاه‌ها تغییر نکرده است و یک امکان برای دریافت نسبتاً مناسب خدمات، مراجعه به درمانگاه‌های دولتی است.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: حداقل 2 هزار درمانگاه در سطح کشور خدمات درمانی سطح1 و سطح 2 دندانپزشکی را ارائه می‌دهند که این خدمات شامل خدمات اورژانسی و کنترل درد است.

وی گفت: سطح 3 که خدمات تخصصی دندانپزشکی است در مراکز استان‌ها وجود دارد.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: پیشگیری از آسیبهای دندان حرف اول را می‌زند و با یک اقدام پیشگیرانه می‌توان از بسیاری از خدمات گرانقیمت دانپزشکی و حتی گاهی بستری در بیمارستان جلوگیری کرد که این امر در ادامه به اقتصاد خانواده و بهبود کیفیت زندگی کمک خواهد کرد.

خوشنویسان خاطرنشان کرد: با نهادینه کردن مسواک زدن در دو نوبت شب و صبح و هرکدام به مدت 2 دقیقه می‌توان مقدار زیادی به سلامت، کیفیت زندگی و اقتصاد خانواده کمک کرد و از بسیاری از بیماری‌های سیستمیک جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha