دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 105906

سلامت نیوز: کلسترول غیر مجاز در بدن عامل اصلی حمله های قلبی است. و خوردن منظم صبحانه کمک بزرگی به کنترل سطح کلسترول در بدنتان می کند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از عصرایران، همه ما می دونیم یا شنیدیم که صبحانه مهم ترین وعده ی غذایی در روزه ولی با این حال خیلی از ما بخاطر مشغله ای که اول صبح داریم برای اینکه زود به محل کارمون برسیم از خوردن این وعده طفره می ریم و یا اونقدر که باید بهش اهمیت نمی دیم. درحالیکه همین وعده ی غذایی می تونه بازده کار ما رو چندین برابر کنه. اگر تا امروز به این موضوع اهمیت نمی دادین، پیشنهاد می کنم ادامه ی مطلب رو بخونید.

مزایایی که با خوردن یک صبحانه مناسب می تونید ازش بهره مند بشید:

1) بیشترین سطح انرژی در طول روز


اگر در اول صبح احساس کسل بودن می کنید، یک وعده ی مغذی صبحانه می تونه بیشترین انرژی رو برای طول روز در اختیارتون بذاره.، ویتامین C، ویتامین D و فیبرها تنها بخشی از هزاران مواد غذایی هست که می تونه سطح انرژیتون رو افزایش بده. نان تست و تخم مرغ و یک پرتغال یا یک لیوان آب پرتغال طبیعی می تونه نمونه ی یک صبحانه ی پر انرژی باشه.

2) تمرکز بیشتر و بهتر


زمانیکه معده شما پر باشد، تمرکز بر روی کار و یا در مدرسه و دانشگاه بسیار آسان تر خواهد بود و از طرف دیگه اگر معده شما خالی باشه یا احساس گرسنگی کنید، قدرت تمرکز شما بسیار پایین تر خواهد بود.

3) کاهش خطر افزایش وزن


تحقیقات نشان داده افرادی که از خوردن صبحانه اجتناب می کنند، بیشتر در خطر اضافه وزن قرار می گیرند. زمانیکه شما صبحانه نمی خوردید، در وعده های بعدی، ناهار و شام، بیش از حد می خورید. علاوه بر این اگر صبحانه نخورید، بدن شما عادت به ذخیره ی کالری در بدنتان می کند که همین موضوع عامل مهمی در ایجاد اضافه وزن می باشد.

4) کمک به سوخت و ساز بدن


زمانیکه شما می خوابید، سوخت و ساز بدنتان کاهش می یابد. خوردن صبحانه، یک سوخت و ساز قوی در بدن را شروع می کند. و این سوخت و ساز قوی باعث می شود شما کالری های ذخیره شده در بدنتان را بسوزانید که باعث کاهش وزن شما خواهد شد.

5) کاهش کلسترول غیرمجاز در بدن


همونطور که می دونید کلسترول غیر مجاز در بدن عامل اصلی حمله های قلبی است. و خوردن منظم صبحانه کمک بزرگی به کنترل سطح کلسترول در بدنتان می کند.

6) پیش گیری از حمله های قلبی


تحقیقات اخیر در دانشگاه هاروارد امریکا نشان داده افرادی که صبحانه نمی خوردند بیشتر در معرض حمله های قلبی قرار می گیرند. نخوردن صبحانه موجب بالا رفتن فشار خون، دیابت، بالا رفتن سطح غیرمجاز کلسترول و چاقی می شود که همه ی این موارد عاملی برای حمله های قلبی است.
این موضوع خیلی مهمه که شما زمان کافی برای خوردن صبحانه داشته باشید. فقط چند دقیقه زودتر بیدار شدن کافیه تا سلامتی خودتون رو تضمین کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha