سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دستور رئیس جمهوری مبنی بر مبارزه با ویژه خواری شامل بحث زیرمیزی پزشکان نمی‌شود اما وزارت بهداشت برای برخورد با مسئله رانتخواری و سوء استفاده‌ها در حوزه درمان، به زودی سایت اطلاع رسانی نحوه صدور مجوزها را راه‌اندازی می‌کند.

محمد آقاجانی در گفت و گو با فارس در پاسخ به این پرسش که با توجه به دستور رئیس جمهوری مبنی بر مبارزه با ویژه خواری آیا وزارت بهداشت برنامه‌ای برای پزشکان زیرمیزی بگیر و افرادی که در این حوزه سوء استفاده می‌کنند، ندارد؟ گفت: فرمایش رئیس جمهوری ناظر به سوء استفاده افراد در بخش دولتی است افرادی که از ارتباطات دولتی و حضور در سیستم حکومتی سوء استفاده می‌کنند و البته بایدجلوی این موارد گرفته شود اما این مسائل ربطی به زیرمیزی پزشکان که اغلب در بخش غیر دولتی است ندارد.

وی ادامه داد: زیرمیزی مسئله ناصحیحی است و حتماً باید با آن برخورد کرد اما تاکنون گزارشی از این نوع تخلفات که مصداق ویژه خواری باشد در وزارت بهداشت نداشته‌ایم که بخواهیم با آن بر اساس دستور رئیس جمهور برخورد کنیم.

آقاجانی گفت:‌ نمی‌شود اسم ویژه‌خواری را روی این نوع تخلفات پزشکان گذاشت اما دستور رئیس جمهوری ناظر به ارتباطات افراد دولتی است که از مقام و موقعیت خود سوء استفاده می‌کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: با این حال وزارت بهداشت اقداماتی را برای جلوگیری و مقابله با رانتخواری و سوء‌استفاده‌هایی از این دست در دست اقدام دارد که یکی از آنها شفاف سازی اطلاع رسانی در مورد نحوه صدور مجوز مراکز درمانی شامل بیمارستانها،درمانگاهها، دی کلینیک ها، کلینیک های شبانه روزی، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاههای تشخیص است.

وی گفت: شفافیت اطلاعات از سوء استفاده‌های احتمالی در حوزه درمان، ویژه خواری و رانتخواری افراد جلوگیری می‌کند. این کار مد نظر مسئولان وزارت بهداشت است و امیدواریم تا پایان امسال این سایت راه‌اندازی شود.

آقاجانی افزود: تلاش ما این است که با شفاف سازی اطلاعات حوزه درمان و نحوه صدور مجوزها فضایی سالم و رقابتی در این حوزه ایجاد کنیم و به صورت منظم مصوبات کمیسیون ماده 20 وزارت بهداشت را به اطلاع عموم برسانیم.

وی ادامه داد: تاکنون شفافیت اطلاع رسانی در حوزه درمان به این شکل نبوده است و هر جا که اطلاع رسانی شفاف به مردم وجود نداشته باشد به خصوص در حوزه دولتی همیشه امکان تخلف، ویژه خواری و سوء استفاه برخی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha