دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 105915

سلامت نیوز : معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با ابراز تاسف درباره این که هم اکنون 10میلیون ایرانی بیمه ندارند، برای بیمه شده ها ، از اجرای نظام ارجاع در بیمارستانهای تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد و گفت: اجرای این نظام باعث کاهش هزینه های درمانی مردم می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محمد علی همتی با بیان این مطلب افزود: هم اکنون مردم برای درمان بیماری هایشان مجبور به پرداخت هزینه های زیاد و صرف زمان طولانی برای انجام اقدامات درمانی هستند که این موضوع خوشایند نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات موجود در بخش درمان کشور، برنامه ریزی های لازم برای اجرای نظام ارجاع در بیمارستانهای تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی انجام شده است بطوریکه از سال آینده قصد داریم به مرور این نظام را پیاده کنیم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از تدوین دستورالعمل لازم برای اجرای این نظام خبر داد و گفت: اجرای نظام ارجاع باعث می شود تا براساس نوع و شدت بیماری، افراد به بیمارستانهای مورد نظر فرستاده شوند و دیگر نیازی نیست که برای بیماریهای ساده به بیمارستانهای تخصصی مراجعه شود. دراین صورت در وقت و هزینه بیماران صرفه جویی خواهد شد.

همتی به مشکلات مربوط به بیمه مردم جامعه اشاره کرد و افزود: براساس آمارهای موجود در حال حاضر حدود 10 میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و به همین دلیل است که با مشکلات درمانی زیادی مواجه می شوند.

به گفته وی، تعریف بسته بیمه پایه برای این افراد در اولویت برنامه های سازمان بیمه سلامت و همچنین شورای عالی بیمه قرار دارد که بر همین اساس اقداماتی نیز در سال آینده انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha