دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 105920

سلامت نیوز : متخصصان سلامت روان در انگلیس می‌گویند: شاید به نظر برسد که زوج‌های بدون فرزند نسبت به زوج‌هایی که صاحب فرزند هستند از زندگی زناشویی خود رضایت بیشتری دارند اما واقعیت این است که مادر‌ها در مقایسه با تمام زنان و مردانی که بچه ندارند، زندگی شادتر و باانگیزه‌تری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ طبق آمار در انگلیس 42 درصد از ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شوند. یک پروژه تحقیقاتی که از سوی انجمن تحقیقات اقتصادی و اجتماعی انگلیس و با مدیریت کارشناسان دانشگاه «اپن» انجام شده، این کارشناسان به جای در نظر گرفتن جنبه‌های منفی زندگی زناشویی، بررسی کردند که چه عاملی باعث می‌شود تا زوج‌ها سال‌های متمادی در کنار هم زندگی کنند.

دکتر «ژاکی گب»، استاد ارشد دانشگاه «اپن» و نگارنده این گزارش می‌گوید: «عمل» واقعا از هر «کلامی» رساتر است و بسیاری از مردم یک حرکت دوست داشتنی را به شنیدن جمله «دوستت دارم» ترجیح می‌دهند.

در این مطالعه که «عشق بی‌پایان و روابط زوجین در قرن 21» نام گرفت از شرکت‌کنندگان درباره تجربیات، درک متقابل و پایداری و کیفیت روابط بلندمدت آنها سوال شد.

متخصصان پس از جمع‌آوری اطلاعات اخذ شده دریافتند زوج‌هایی تحصیلکرده در مقایسه با زوج‌هایی که دارای تحصیلات پایین‌تر هستند، روابط زناشویی باکیفیت‌تری دارند و خوشحالی بیشتری را در زندگی زناشویی خود تجربه می‌کنند.

در این مطالعه همچنین مشخص شد مردان جوانتر و مردان مسن‌تر در مقایسه با مردان میانسال در روابط زناشویی و زندگی خود احساس شادی بیشتری می‌کنند. همچنین افراد مذهبی به مراتب زندگی شادتر و روابط زناشویی با‌کیفیت‌تری را تجربه می‌کنند.

نکته جالب‌تر اینکه زنانی که نسبت به کیفیت و روابط زناشویی خود بدبین بودند پس از اینکه مادر شدند، امتیاز آنها در زمینه رضایت از زندگی بسیار بالاتر از تمام گروه‌ها شامل مردان بدون فرزند، پدران و زنان بدون فرزند بوده است.

مادران همچنین در مقایسه با پدران دو برابر بیشتر اظهار کردند که بچه‌هایشان مهمترین شخص زندگی‌شان هستند. کارشناسان بر همین اساس معتقدند که احتمالا دلیل و منشاء اصلی شادی زنان «بچه‌ها» هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha