دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 105921

سلامت نیوز : یک فوق تخصص زنان و زایمان گفت: انجام عمل سونوگرافی در زنان باردار هیچ عارضه‌ای برای جنین و مادر ندارد.

دکتر فاطمه چراغی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: عمل سونوگرافی برای زنان باردار در سه مرحله انجام می‌شود. مرحله اول در هفته 8 بارداری برای بررسی جنین و زنده و سالم بودن آن، مرحله دوم در هفته 11 تا 13 برای بررسی آنومالی‌های کروموزومی و مرحله سوم در هفته 18 تا 22 برای بررسی سلامت جنین و آنومالی‌های ساختاری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: انجام سه مرحله سونوگرافی برای همه زنان باردار به ویژه برای زنانی که سن آنها بالای 30 سال است؛ ضروری است.

این فوق تخصص زنان و زایمان درباره ضرورت انجام سه مرحله عمل سونوگرافی برای زنان باردار بالای 30 سال گفت: با توجه به افزایش سن زنان، ممکن است جریان متولد شدن نوزاد با یک سری ناهنجاری‌ها همراه باشد.

چراغی با تاکید بر انجام سونوگرافی به ویژه برای زنانی که سابقه مشکلات بارداری در خانواده دارند، افزود: انجام عمل سونوگرافی همچنین برای زنانی که جوان هستند و خطر ناهنجاری در آنها هنوز زیاد نیست، توصیه می‌شود.

وی یادآور شد: انجام این عمل همچنین بستگی به نظر پزشک متخصص زنان دارد، به طور مثال اگر خانمی دارای بیماری‌های زمینه‌ای، فشار خون بالا یا دیابت حاملگی داشته باشد برحسب نظر پزشک متخصص زنان ممکن است نیاز به انجام سونوگرافی بیشتری باشد.

این فوق تخصص زنان و زایمان توصیه کرد: زنان باردار سعی کنند طبق ویزیت‌هایی که به آنها داده می‌شود به پزشک مراجعه کنند تا با تشخیص پزشک اگر انجام سونوگرافی برای آنها عارضه یا مشکلی ایجاد می‌کند، از آن پیشگیری یا آن را درمان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha