سلامت نیوز : مدیر پرستاری بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری ضمن تاکید بر اینکه رسیدگی به بیمار سوخته، پرسنل مجرب می‌خواهد، به سختی کار پرستاران شاغل در بخش‌های سوختگی، اشاره و از کمبود پرستار در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پرویز نمازی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری سومین همایش کشوری سوختگی ترتیب داده شده بود، با بیان اینکه پرستاران شاغل در بخش‌های سوختگی از نظر درآمدی تفاوتی با پرستاران بیمارستان‌های عادی ندارند اما سختی کار آنها بیشتر است، گفت: زمانی که بحث استخدام و به کارگیری نیرو پیش می‌آید، بسیاری از پرستاران ترجیح می‌دهند در بیمارستان دیگری کار کنند. آن عده هم که در بیمارستان مطهری مشغول به کار می‌شوند، درآمد کافی ندارند.

وی ادامه داد: علاوه بر این به علت عدم وجود نیروی کافی، پرستاران ناچار هستند شیفت‌های اضافه داشته باشند و ساعات بیشتری مشغول ارائه خدمات به بیماران باشند و با خستگی‌های روحی و جسمی بسیاری روبرو می‌شوند و انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند.

مدیر روابط عمومی بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری با بیان اینکه ماهانه به طور متوسط 150 بیمار به علت سوختگی حاد در بیمارستان بستری می‌شود، گفت: متوسط بستری برای اعمال سرپایی و ترمیمی در هر ماه در بیمارستان نیز حدود 300 تا 350 نفر است. برای پانسمان روزانه و ویزیت نیز تقریبا 120 نفر به درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه به اعلام خبر برگزاری سومین همایش کشوری سوختگی پرداخت و گفت: این همایش به همت مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران از هشتم تا نهم اسفند در محل سالن‌ همایش‌های رازی این دانشگاه برگزار می‌شود و دارای امتیاز بازآموزی برای کلیه رشته‌های پزشکی و پیرا پزشکی مرتبط است.

نمازی در ادامه با بیان اینکه روش‌های نوین در سوختگی، پیشگیری، درمان، پانسمان‌های نوین، روش‌های نوین جراحی ترمیمی، تکنیک‌های جدید جراحی، روش‌های سلولی مولکولی، بانک پوست و مهندسی بافت، بازتوانی، درمان زخم، کیفیت زندگی و بازگشت به اجتماع، فیزیوتراپی و کار درمانی از جمله موضوعات مورد بحث در این همایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha