دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 105929

سلامت نیوز : یک اورولوژیست با اشاره به اینکه سرطان مثانه، پروستات و بیضه در کمین مردان است، خاطرنشان کرد: در صورتی که سرطان در مراحل اولیه بروز بیماری تشخیص داده شود قابل درمان است اما از آن جایی که سرطان‌ها فاقد هر گونه علائمی هستند، توصیه می‌شود مردان بعد از 60 سالگی آزمایش پروستات را سالانه انجام دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر اصغر قلمکاری در جمع خبرنگاران با اشاره به روز اول اسفند ماه به نام سلامت مردان اظهار کرد: این روز در سال جاری با نام "سوانح و حوادث در کمین سلامت مردان" نام گذاری شده است و یکی از اهداف انجمن اورولوژیست‌های استان تلاش در فراهم آوردن بستری مناسب به منظور ارتقا سطح آگاهی مردان نسبت به سلامت خود و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های خاموش است.

وی به بیماری‌های خاموش اشاره کرد و افزود: بیماری‌های خاموش به بیماری‌هایی گفته می‌شود که هیچ علائمی ندارند اما در صورت تشخیص به موقع از رشد بیماری جلوگیری شده و حتی مانع مرگ بیمار می‌شود.

این اورولوژیست با اشاره به اینکه مردان در مقایسه با زنان توجه کمتری نسبت به سلامتی خود دارند، اضافه کرد: با توجه به اینکه اقتصاد خانواده و تامین معاش بر دوش مردان است بنابراین به منظور جلوگیری از به هم ریختن نظام خانواده و حتی اقتصاد کشور لازم است مردان اهمیت ویژه‌ای برای حفظ سلامتی خود قائل شوند.

قلمکاری با اشاره به اینکه سرطان مثانه، پروستات و بیضه در کمین مردان است، خاطرنشان کرد: البته سرطان‌ها در صورتی که در مراحل اولیه بروز بیماری تشخیص داده شوند قابل درمان است اما به علت اینکه سرطان‌ها فاقد هر گونه علائمی هستند، توصیه می‌شود مردان بعد از 60 سالگی آزمایش پروستات را سالانه انجام دهند.

افزایش قابل توجه آمار جراحی‌ سرطان‌های مرتبط با مردان

وی با اشاره به اینکه در 20 درصد ازدواج‌ها زوجین با ناباروری مواجه می‌شوند، ادامه داد: اغلب مردم تصور می‌کنند بیشترین علت ناباروری زوجین مربوط به زنان است در حالی که در 50 درصد موارد مردان در ناباوری نقش دارند.

این اورولوژیست به بیماری واریکوسل اشاره کرد و گفت: این بیماری مربوط به مردان و یکی از علل ناباروری است که در صورت تشخیص به موقع مانع از ناباروری زوجین می‌شود.

قلمکاری با بیان اینکه تنگی مهاء بیماری مختص پسران در سن کودکی است، افزود: این بیماری موجب می‌شود که ادرار به دلیل تنگ بودن مجاری با سوزش خارج شود که البته با یک عمل ساده برطرف می‌شود.

وی به آمار جراحی‌های سرطان پروستات و مثانه در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: هر هفته در حدود 10 عمل جراحی سرطان پروستات و مثانه انجام می‌شود و این آمار نشان می‌دهد در هر ماه 10 الی 15 مورد جراحی‌های مرتبط با سرطان در اصفهان انجام می‌شود که متاسفانه در مقایسه با سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

این اورولوژیست با اشاره به اینکه مصرف دخانیات به ویژه سیگار عامل اصلی ابتلا به سرطان مثانه است، اضافه کرد: اگر فرض کنیم در یک سال 100 عمل سرطان مثانه انجام شود علت اصلی ابتلا به سرطان مثانه در اکثر بیماران مصرف دخانیات بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha