سلامت نیوز : یک فوق تخصص کلیه بزرگسالان، وجود خون در ادرار بدون وجود درد را شایع‌ترین علامت سرطان مثانه در افراد عنوان کرد.

دکتر جعفر حیدرنژادیان در گفت وگو با (ایسنا) ، شایع‌ترین فرم سرطان مثانه را (TCC) عنوان و تصریح کرد: این نوع سرطان مثانه که 85 تا 90 درصد مبتلایان راشامل می‌شود ارتباط بسیار مستقیم و شناخته شده‌ای با سیگار دارد.

به گفته حیدرنژادیان، تماس با مواد شیمیایی و رنگ‌ها در برخی مشاغل نیز می‌تواند در زمره عوامل زمینه ساز سرطان مثانه قرار گیرد.

وی سرطان مثانه را بیماری دوران میانسالی و کهنسالی عنوان و تصریح کرد: بیشترین موارد ابتلای این نوع سرطان در سنین بالای 50 سال دیده می شود.

این فوق تخصص کلیه بزرگسالان وجود خون در ادرار بدون وجود درد را از جمله شایع ترین علائم این نوع سرطان بیان و خاطرنشان کرد: علائم دیگری همچون تکرر و سوزش ادرار و یا حتی کاهش و یا قطع ادرار نیز می تواند نشان دهنده وجود این نوع سرطان باشد.

حیدرنژادیان با اشاره به وجود درمان‌های موثر برای سرطان مثانه، تشخیص به موقع و زودهنگام این نوع سرطان را در درمان آن بسیار موثر دانست.

وی خاطرنشان کرد: در مراحل اولیه که هنوز تومور به شکل جوانه است می توان به راحتی آن را با عمل جراحی برداشت، اما با گسترش تومور سرطانی در داخل لگن، مثانه به همراه عناصر موجود در لگن برداشته می‌شود.

حیدرنژادیان تصریح کرد: در این گونه موارد مسیر خروج ادرار طی عمل جراحی عوض می شود و هالب‌ها به روده وصل می‌شوند.

وی همچنین شیمی درمانی و رادیوتراپی را از جمله شیوه‌های درمانی دیگر این نوع سرطان در صورت گسترش تومور عنوان کرد.

این فوق تخصص کلیه بزرگسالان با بیان اینکه تومورهای مثانه جز تومورهای شایع نیست، اظهار داشت: این نوع تومورها نیز می‌توانند همانند دیگر تومورها در صورت بدخیمی و متاستاز موجب مرگ افراد شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha