دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 105934

سلامت نیوز :رئیس انجمن جراحی زانو از هجمه‌های اخیر برخی رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی علیه جامعه پزشکی انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد رازی عضو دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی آسیا در نشستی خبری در انتقاد از هجمه‌های اخیر علیه جامعه پزشکی، از سیما و صدا و برخی مطبوعات خواست که در جذب مخاطب، شئونات لازم را در نظر بگیرند و با افکار و اذهان مردم بازی نکنند.

وی گفت: خدشه‌دار کردن اعتماد بیمار به پزشک، عارضه بسیار خطرناکی دارد که نهایتا دود آن به چشم مردم خواهد رفت. از طرف دیگر ایجاد بی‌اعتمادی میان مردم و پزشکان و هجمه‌های ناروا به پزشکان سبب می‌شود که پزشکان جوان که بیکارند و وضعیت مناسبی هم ندارند، تمام آمالشان را در کشورهای غربی جست‌وجو کرده و سعی کنند که از کشور خارج شوند.

نایب رئیس انجمن ارتوپدی ایران افزود: این در حالی است که بابت تربیت این فارغ‌التحصیلان پزشکی و جوانان با استعداد کشور، هزینه شده است. ما پزشکان به این هجمه‌ها اهمیتی نمی‌دهیم. تنها ناراحتی ما از این هجمه‌ها و رفتارهای بد اجتماعی آن است که مردم در این میان متضرر می‌شوند.

رازی در پایان تاکید کرد: پزشکی باید با احترام اجتماعی و درآمد مکفی همراه باشد تا نخبگان کشور برای حرکت در این سمت تمایل داشته و تمام توانشان را برای سلامت مردم به کار گیرند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha