سلامت نیوز : دبیر انجمن مغز و اعصاب کودکان ایران از رسانه ملی به دلیل هجمه‌های اخیر به جامعه پزشکی انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسین حسن‌پور در نشستی خبری با انتقاد از هجمه‌های اخیر علیه جامعه پزشکی به ویژه در رسانه‌ ملی، گفت: نمی‌توان فعالیت جامعه پزشکی را نادیده گرفت چرا که پیشرفت‌های چشمگیری در پزشکی کشور صورت گرفته است؛ به طوری که در حال حاضر برای درمان بیماران از اعزام آنها به خارج از کشور بی‌نیاز شده‌ایم و تمام این موارد توسط جامعه خدوم پزشکی صورت گرفته است.

وی تعرفه‌های تشخیصی درمانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: از بدو انقلاب تاکنون تنها صنفی که به صورت دقیق بر روی آن نظارت وجود داشته، جامعه پزشکی بوده است. جامعه پزشکی در سخت‌ترین شرایط، خدمات‌ ارزشمندی را ارائه کرده است.

دبیر انجمن مغز و اعصاب کودکان ایران بر لزوم واقعی شدن تعرفه‌های تشخیصی درمانی تاکید کرد و گفت: در شرایط تحریم حتی دوغ، ماست، نان، مسکن و ... با افزایش قیمت‌های آن‌چنانی روبرو بوده‌اند. اما تعرفه پزشکان این طور نبود. افرادی که مطالبی علیه پزشکی مطرح می‌کنند، آیا این موارد را حساب کرده‌اند؟

وی افزود: نمی‌گویم تخلف در جامعه پزشکی وجود ندارد، اما مقابله با این تخلفات هم از راهکار علمی خاص خود برخوردار است. کارشناس 20 ساله پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی هستند و در تمام این سال‌ها تنها از حق دفاع کرده‌ایم و در صورتی که شکایتی مطرح شده باشد، موارد را به طور دقیق پیگیری کرده‌ایم.

حسن‌پور در انتقاد از انتشار اسامی برخی پزشکان به عنوان پزشکان زیرمیزی بگیر از سوی برخی سایت‌ها و رسانه‌ها، گفت: مجلس در راس امور است، متاسفم در سایت وابسته به خانه ملت مطلبی زده می‌شود که در هیچ دادگاه صالحه‌ای اثبات نشده است. این موارد سیاست‌هایی است که برخی گاهی بازی می‌کنند. مملکت قانون دارد. در اغتشاشات 88 نیز تاکید شد که بر قانون عمل شود. در این زمینه هم چرا جنجال به پا می‌کنند، قانون را عمل کنند.

دبیر انجمن مغز و اعصاب کودکان ایران در این باره ادامه داد: طرح چنین مباحثی به ویژه در رسانه ملی، دل مردم را خالی خواهد کرد و مردم نسبت به جامعه پزشکی بدبین می‌شوند. نهایتا نیز طرح چنین مباحثی در سلامت آنها تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی به جناحی خاص و یا به دولت ارتباطی ندارد. نظام پزشکی و همچنین انجمن‌های علمی تمام موارد مربوطه را پیگیری و نظارت می‌کنند. شما یک نمونه بیاورید که شکایتی شده باشد، اما نظام پزشکی آن را بررسی نکرده باشد.

حسن‌پور از صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی جامعه یاد کرد و گفت: از صدا و سیما انتظار داریم هر مطلبی را وارد جامعه نکند، شورای سیاست‌گذاری صدا و سیما باید به فکر مردم باشد.

دبیر انجمن مغز و اعصاب کودکان ایران برگزاری برخی مناظره‌ها در مورد مباحث حوزه سلامت و جامعه پزشکی را در رسانه ملی مورد اشاره قرار داد و گفت: سؤال آن است، افرادی که این مناظره‌ها دعوت می‌شوند، چگونه انتخاب می‌شوند؟ مسؤلیت دانشگاه عمومی جامعه بسیار سنگین است و باید جدی گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha