دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 105942

سلامت نیوز : نایب رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه هجمهبه اعضای نظام سلامت، به معنای حمایت از سلامت و حمایت از مردم نیست، گفت:دولت و مجلس باید مراقبت کنند که مواردی چون اسامی پزشکان زیرمیزی بگیر رسانهای نشده و در مسیر قانونی خود مورد رسیدگی قرار بگیرد. زیرا بیان آن نه تنها باعث ریشه کن شدنش نمیشود بلکه نمایاندن زشتیها و ترویج آن را به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان نظام پزشکی ؛ دکتر محمود فاضل در واکنش به هجمه های اخیر علیه اعضای نظام سلامت و ارائه فهرستی از پزشکان زیرمیزی بگیر با درآمدهای بالا که بعضا برخی از آنها از پرداخت مالیات استنکاف میکنند، به عملکرد شفاف پزشکان در پرداخت مالیات اشاره و عنوان کرد:پزشکان جزو بهترین اصناف و گروههایی هستند که در برنامه های مربوط به خوداظهاری مالیاتی شرکت کرده و درآمدهای خود را اعلام میکنند.

وی افزود: هر ساله تفاهم نامهای میان سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی کشور به امضا میرسد و توانسته است رضایت سازمان امور مالیاتی را جلب کند.

نائب رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی به تخلف برخی افراد در هر صنفی اشاره کرد و گفت: شکی نیست که باید با این افراد برخوردهای مقتضی صورت پذیرد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که متولیان امر سلامت سرمایههای اجتماعی هستند و باید به آنها احترام بگذاریم.

فاضل ادامه داد: نباید مواردی نظیر ارائه اسامی پزشکان متخلف رسانهای شود. این گونه رفتارها به نوعی ضعف مدیریت تلقی میشوند که امید میرود بتدریج جبران شده و شاهد ارتقای خدمات بهداشتی درمانی در کشور باشیم.

نایب رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه البته به هیچ وجه از خاطیان دفاع نمیکنیم، اظهار کرد: در همه سیستمها تخلفاتی رخ میدهد که باید مطابق قانون با آنها برخورد کرد. متاسفانه وجود افراد متخلف در هرصنفی آسیب رسان است و به همین خاطر "خود پالایشی" در ردیف وظایف اساسی هر صنفی قرار میگیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید توجه داشت که اشاعه بی اخلاقیها موجب فروریختن قبح آن و اشاعهاش در جامعه میشود، در حالی که باید ترویج فضیلتها در اولویت قرار بگیرد.

فاضل با طرح این پرسش که چرا فعالیتها در زمینه دستیابی به مطالبات اولیه گروه پزشکی معمولا ناکام میمانند، عنوان کرد: اکنون در کشورهای دارای دولت سیاسی فراگیر با تعبیه درست زیرساختها در درازمدت به رشد در زمینه های مختلف بهداشت و درمان میرسند و سلامت برای آنها جزو سه اولویت اول است. آنها از برخوردهای مقطعی و انفجاری پیشگیری میکنند.

نایب رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه هجمهبه اعضای نظام سلامت، به معنای حمایت از سلامت و حمایت از مردم نیست، گفت:دولت و مجلس باید مراقبت کنند که این گونه مباحث رسانهای نشده و در مسیر قانونی خود مورد رسیدگی قرار بگیرد. زیرا بیان آن نه تنها باعث ریشه کن شدنش نمیشود بلکه نمایاندن زشتیها و ترویج آن را به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha