سلامت نیوز : مسؤل واحد سلامت میانسالان مرکز بهداشت استان اصفهان، با بیان اینکه مردان با مشاغل آسیب‌پذیر نیازمند مراقبت‌های بیشتری هستند، افزود: کارگران به منظور حفظ سلامتی خود می‌توانند به خانه بهداشت کارگری مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مهناز مستاجران، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید به مردان آگاهی داد تا در جهت حفظ سلامتی خود گام بردارند، اظهار کرد: سال گذشته 780 مورد معاینه رایگان مردان در مراکز تعیین شده صورت گرفت که تنها 10 درصد این افراد به منظور رفع بیماری به مراکز درمانی دیگر ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه مردان با مشاغل آسیب‌پذیر نیازمند مراقبت‌های بیشتری هستند، افزود: کارگران به منظور حفظ سلامتی خود می‌توانند به خانه بهداشت کارگری مراجعه کنند.

در ادامه فرشید عیلزاده با بیان اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، اظهار کرد: برای اینکه مردان توجه لازم به سلامتی خود داشته باشند لازم است فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید به مردان گوشزد کرد با علامت دار شدن بسیاری از بیماری‌ها روند بهبودی و درمان چندان نتیجه بخش نخواهد بود، افزود: در اغلب موارد مردان با مشاهده علائم بیماری به پزشک مراجعه نمی‌کنند و با این تصور که بیماری خود به خود درمان شده است از پیشرفت بیماری غافل می‌شوند.

ناباروری عامل اصلی جدایی زوجین است

پیمان صالحی، اورولوژیست در ادامه با اشاره به اینکه یکی از علت‌های اصلی طلاق در کشور ناباروری یکی از زوجین است، اظهار کرد: اختلالات جنسی مانع شکل‌گیری یک زندگی موفق بین زوجین می شود و این در حالی است که با تشخیص به موقع سرطان‌هایی که مانع باروری مردان می‌شود می‌توان از رشد بیماری جلوگیری و بیماری را در مراحل اولیه درمان کرد.

وی با بیان اینکه در صورتی که بتوانیم سطح آگاهی مردان در خصوص انواع سرطان‌ها افزایش دهیم شاهد رشد انواع عمل جراحی سرطان‌ها نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: برای نمونه خوشبختانه اکثر مردان می‌دانند مصرف گوجه و تخم کدو در درمان پروستات مفید خواهد بود.

بیماری‌های جنسی در مردان بیشتر دیده می‌شود

هم‌چنین مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت استان اصفهان با تاکید بر اینکه بیماری‌های جنسی از بیماری‌های مشترک میان زنان و مردان است، اظهار کرد: شمار زنان درگیر با بیماری جنسی کمتر از مردان است.

میترا مرادی نیا با اشاره به مرکز سلامت ملاصدرا و امام علی (ع) گفت: از جمله اقدامات مفید در این مراکز چکاپ سلامت مردان به لحاظ واکسیناسیون و ایمن سازی بدن در مقابل بیماری‌های خاموش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha