40 درصد طلاق‌های کشور متعلق به شهر تهران است/ 60درصد خانواده های ایرانی دچار آشفتگی هستند

سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 40 درصد طلاق هایی که در کشور ثبت می شود متعلق به شهر تهران است، گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد از ازدواج هایی که صورت می گیرد، شکل گیری آن ناسالم است و باید گفت ادامه این زندگی ها ناموفق خواهد بود.

عباس قائید رحمت در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: 40 درصد طلاق هایی که در کشور ثبت می شود متعلق به شهر تهران است، در حالی که میانگین طلاق در کشور 20 درصد است.

با بیان اینکه مشکل جدی در طلاق داریم، گفت: باید تلاش کنیم برای اینکه ازدواج افزایش پیدا کند و کانون خانواده گرم داشته باشیم، البته ازدواج نیاز به مراقبت دارد، مشاوره ازدواج در بخش تخصصی در میان خانواده ها نیاز است که مشاوره های قبل، حین و بعد ازدواج را داشته باشیم. از طرفی خانواده ها نیز باید همکاری کنند.
مشاوره خانواده باید طراحی شود
این نماینده مجلس در ادامه اضافه کرد: متاسفانه اکثر خانواده های ما وقتی که با مشکل مواجه می شوند نیاز به مشاوره را احساس می کنند اما آن زمان برای رفتن به مشاوره دیر است و باید قبل از این به فکر باشیم. بنابراین باید روی مشاوره های بعد از ازدواج کار کنیم و آن را در میان خانواده ها جا بیاندازیم و همانطور که پزشک خانواده طراحی شد مشاوره خانواده نیز طراحی شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه زیرساخت های تشکیل خانواده باید محکم شود، خاطرنشان کرد: برنامه هایی که در رابطه با مقابله با طلاق وجود دارد، سازمان یافته نیست. البته هم اکنون درباره امر طلاق سازمان های مختلفی از جمله بهزیستی، تامین اجتماعی، کمیته امداد کارهایی انجام داده اند اما این کارها پراکنده است و ما نیاز به متولی امر واحدی داریم تا برنامه ها درست اجرایی شود.
تنها 40 درصد خانواده‌های کشور سالم هستند
این نماینده مجلس با بیان اینکه وضعیت طلاق در کلانشهرهای کشور رو به رشد است، گفت: این موضوع یک هشدار جدی است، اگر میانگین 20 درصدی را برای میزان طلاق در نظر بگیریم و 40 درصد آشفتگی خانواده ها را هم مد نظر قرار بدهیم در مجموع 60 درصد خانواده های ما یا طلاق دارند و یا دچار آشفتگی هستند و در نهایت 40 درصد خانواده ها بالنده و سالم هستند، لذا ما باید تلاش کنیم که درصد خانواده های بالنده را زیاد کنیم و این نسبت معکوس شود.
شکل‌گیری 50 درصد از ازدواج‌ها ناسالم است
قائید رحمت با اشاره به افزایش نوع طلاق های توافقی تصریح کرد: متاسفانه طلاق های توافقی در کشور رو به افزایش است و دلایل مختلفی دارد و این نوع طلاق در حاشیه نشینی شهرهای بزرگی همچون تهران بیشتر است.
این روانشناس خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 50 درصد از ازدواج هایی که صورت می گیرد، شکل گیری آن ناسالم است و باید گفت ادامه این زندگی ها ناموفق خواهد بود.
برنامه مدونی برای آموزش مهارت‌های زندگی در کشور وجود ندارد
وی با اشاره به اهمیت نقش آموزش در شکل گیری خانواده گفت: مشاوره و آموزش یک امر ضروری در فرایند تشکیل خانواده است چرا که خیلی از افراد مسایل و مهارت های زندگی را نمی دانند و نیاز است که به مشاوره مراجعه کنند اما متاسفانه برنامه مدونی برای آموزش مهارت های زندگی در کشور وجود ندارد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ضرورت تدوین طرح مشاوره خانواده تأکید کرد: ما نیاز به مشاوره خانواده داریم بنابراین باید دستگاه های متولی باید در رابطه با مساله آموزش و پیشگیری از طلاق طرحی آورده شود که با هماهنگی دستگاه متولی و وزارت بهداشت مشاوره خانواده تعریف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha