رئیس جمهور با واگذاری بیمه‌ها به وزارت بهداشت موافقت نمی‌کند

سلامت نیوز : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه واگذاری بیمه‌ها به وزارت بهداشت امکان ندارد، گفت: رئیس جمهور فردی با تدبیر است و به هیچ عنوان با واگذاری بیمه‌ها به وزارت بهداشت که اصلاً منطقی نیست، موافقت نخواهند کرد.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح دیدگاهش درباره واگذاری بیمه‌ها به وزارت بهداشت اظهار داشت: به نظر بنده باید بیمه مستقل شود و نباید زیر مجموعه وزارت بهداشت قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که پس چرا وزارت بهداشت درصدد است که بیمه را در زیر مجموعه خود قرار دهد و حتی این مسئله در مجمع تشخیص مصلحت نیز در حال بررسی است، ادامه داد: واگذاری بیمه‌ها به وزارت بهداشت امکان ندارد زیرا وزارت بهداشت چطور می‌خواهد هم مجری و هم ناظر بر مسائل سلامت و بیمه ای کشور شود، براین اساس بنده نیز در مجمع تشخیص مصلحت در این باره از استقلال بیمه‌ها دفاع کردم، بنابراین واگذاری بیمه‌ها به وزارت بهداشت امکانپذیر نیست.

رئیس جمهور با واگذاری بیمه‌ها به وزارت بهداشت موافقت نمی‌کند

عزیزی در پاسخ به این پرسش که مسئولان بیمه ای گلایه دارند که به دلیل نزدیکی مدیران وزارت بهداشت به رئیس جمهور امکان واگذاری بیمه‌ها به وزارت بهداشت وجود دارد زیرا این مسئله در بودجه‌های سلامت که بیشتر به وزارت بهداشت سوق پیدا کرده است، دیده می‌شود، گفت: خیر، اینطور نخواهد شد، شاید ارتباط مدیران وزارت بهداشت با رئیس جمهور نزدیک باشد، ولی آقای روحانی با تدبیری که دارند به هیچ عنوان با واگذاری بیمه‌ها به وزارت بهداشت که امری غیرمنطقی است موافقت نخواهند کرد.

وزارت بهداشت توان تصدی گری بیمه‌ها را ندارد

در این راستا عباس قائد رحمت عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، وزارت بهداشت که از مخالفان واگذاری بیمه‌های درمانی به وزارت بهداشت، است، در تشریح مخالفت اش گفت: فعالیت‌های اقتصادی بیمه‌ها هیچ تناسب و سنخیتی با وظایف و تخصص وزارت بهداشت ندارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت باقی ماندن مسوولیت بیمه درمان در حیطه اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عنوان کرده: بحث بیمه با شرایط کاری، تخصص و مسوولیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تناسب و موضوعیت بیشتری دارد.

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، وزارت بهداشت باید صرفاً تمام توان خود را در بحث آموزش و درمان متمرکز کرده و به جای افزایش تصدی گری و قبول مسوولیت کاری که تخصص آن را ندارد به اجرای طرح‌های درمانی، تجهیز مراکز درمانی، آموزش و ارائه خدمات تخصصی بپردازد.

قائد رحمت افزود: ورود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بحث بیمه‌ها و واگذاری مسوولیت بیمه‌های درمان به این وزارتخانه اشتباه محض است، چنانچه پیش از این نیز عملکرد وزارت بهداشت در تصدی گری بیمه‌های درمان تجربه شده است.

وی سیاست تجمیع صندوق‌های بیمه و تشکیل بیمه سلامت بر اساس تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه را راهکاری مثبت خواند و گفت: با یکپارچه شدن بیمه‌ها، تعریف صحیح بیمه‌های مکمل، ارائه خدمات بیمه یکسان به بیمه شدگان و کاهش سهم پرداخت بیمه شدگان از 70 به 30 درصد برنامه‌هایی هستند که باید برای تحقق آنها با جدیت گام برداشت.

در این راستا علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پانزدهمین جشنواره ابن سینا عنوان کرده بود که سیستم بیمه درمانی کشور متمرکز نیست و از وزارت بهداشت جدا است به همین دلیل در دوره‌های گذشته دائماً بین وزارت رفاه و وزارت بهداشت اختلاف وجود داشت و بیمه‌ها بدهی‌های خود به وزارت بهداشت را با تأخیر پرداخت می‌کردند به همین دلیل این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد.

وی از پایان بررسی واگذاری بیمه‌های سلامت و درمان در مجمع تشخیص مصلحت نظام به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در مجمع تشخیص مصلحت مقرر شد بیمه‌ها یک پارچه و متمرکز شوند و بیمه سلامت و درمان به وزارت بهداشت داده شود و امیدواریم مسیر قانونی آن هم در مجلس انجام شود.

این درحالیست که سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت از زمان پذیرفتن مسئولیت وزارت بهداشت در دولت یازدهم در اکثر مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها خود، تاکید ویژه ای مبنی بر خارج شدن وزارت بهداشت از تصدی گری داشته است، ولی واگذاری بیمه‌ها به وزارت بهداشت نوعی افزایش تصدی گری در این وزراتخانه محسوب خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha