سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 105995

سلامت نیوز : متخصصان قلب معتقدند آموزش دادن به کودکان در مورد سلامت قلب فوائد بیشتری را در دوران میانسالی برای آنان به همراه خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر «سوزان هاینس» از دانشگاه «سنت لوئیسِ» آمریکا در این رابطه گفت: جوانانی که به سلامت قلب خود اهمیت می‌دهند کمتر احتمال دارد در سنین بالاتر و دوران میانسالی و سالمندی به بیماری‌های قلبی مبتلا شوند.

وی افزود: بیماری‌های قلبی عامل اصلیِ مرگ و میر زنان و مردان آمریکایی هستند و لازم است که والدین پیش از آن که تصمیم بگیرند صاحب فرزند شوند با پزشکی در مورد سوابق خانوادگیِ بیماری‌های قلبی مشورت کنند.

به گفته دکتر هاینس، کودکان می‌توانند با داشتن فعالیت جسمی کافی و محدود کردن مدت زمانی که به تماشای تلویزیون یا کار با رایانه می‌پردازند در تمام طول عمر قلب سالمی داشته باشند. همچنین کودکانی که فعالیت جسمی کافی دارند در دوران بزرگسالی نیز معمولا افراد فعال‌تری هستند.

این پزشک گفت: کودکانِ دو تا پنج ساله نباید روزانه بیش از دو ساعت تلویزیون تماشا کنند.

رژیم غذایی نوزاد نیز می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر عادات تغذیه‌ای او در سال‌های آتی و سنین بالاتر و تاثیر آن بر سلامت قلب داشته باشد. برای مثال اگر کودک از شیر گاو مصرف می‌کند باید میزان چربی موجود در آن متناسب با سن او انتخاب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha