سلامت نیوز : دبیر علمی سمینار مدیریت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی با تاکید بر اینکه استفاده از تجربیات مدیریتی کشورهای دیگر و بومی کردن آن با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی کمک شایانی به ارتقای کیفیت نظام مدیریتی ما می‌کند، گفت: علم مدیریت روز به روز در حال پیشرفت است و هر روز دستخوش تغییرات و گسترش دامنه‌های علمی می‌شود، بنابراین در نظام مدیریتی پیشرفته باید به این تغییرات توجه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر زهرا خزاعی‌پور با بیان اینکه سمینار مدیریت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی در تاریخ سی‌ام بهمن ماه به همت پژوهشکده نورو ساینس و دانشگاه علوم پزشکی تهران و با مشارکت مرکز همکاری‌های ژاپن در خاورمیانه (جایکا) برگزار می‌شود، گفت: جایکا موسسه‌ای دولتی در ژاپن است که با کشورهای دیگر در زمینه‌های علمی پژوهشی همکاری می‌کند.

وی افزود: سمینار مدیریت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی با سخنرانی کارشناسان زبده ژاپنی و با رویکرد «کایزن» برگزار می‌شود.

دبیر علمی سمینار مدیریت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی با تاکید بر اینکه استفاده از تجربیات مدیریتی کشورهای دیگر و بومی کردن آن با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی کمک شایانی به ارتقای کیفیت نظام مدیریتی ما می‌کند، گفت: علم مدیریت روز به روز در حال پیشرفت است و هر روز دستخوش تغییرات و گسترش دامنه‌های علمی می‌شود، بنابراین در نظام مدیریتی پیشرفته باید به این تغییرات توجه کرد.

خزاعی پور افزود: در نظام مدیریتی پیشرفته به کارکنان و ایجاد انگیزش در آنها و همچنین به نوآوری‌هایی که در زمینه مدیریت ظهور می‌کند، توجه خاصی می‌شود. اینکه ما بتوانیم از پیشرفت‌های علم مدیریت در سایر نقاط جهان هم استفاده کنیم و در راستای بالا بردن کیفیت نظام مدیریتی خودمان از آن بهره‌برداری کنیم، نکته مثبتی است که این سمینار به دنبال تقویت آن است.

وی درباره جایگاه مدیریت بیمارستانی علمی در ایران اظهار داشت: در زمینه مدیریت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی، مدیران محققان و اساتید ایرانی به نحو دلگرم‌کننده‌ای در حال فعالیت هستند، البته ناگفته نماند ایجاد انگیزه و فراهم کردن بستر مناسب برای نوآوری هم می‌تواند کمک شایانی به ارتقای کیفیت نظام مدیریتی ما کند. امیدواریم کیفیت مدیریت را در تمام بیمارستان‌ها افزایش دهیم.

دبیر علمی سمینار مدیریت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی ادامه داد: البته چالش‌هایی هم در این زمینه وجود دارد و در مقایسه با بیمارستان‌های مختلف در سایر کشورهای جهان تفاوت‌هایی وجود دارد. در این سمینار از افرادی که تجربیات موفقی در زمینه مدیریت بیمارستانی در کشور داشتند، دعوت کردیم. همچنین از افراد صاحب نظر خواستیم تا مقالات خودشان را ارسال کنند. این سمینار به صورت پانل‌هایی با موضوعات مختلف برگزار می‌شود که با توجه به اهمیت برای هر بخش سه تا چهار سخنرانی وجود دارد.

به گفته وی، استانداردهای مدیریت بیمارستانی، مدیریت منابع و تجهیزات پزشکی، مدیریت بیمارستان‌ها در نظام سلامت کشور، الزامات و کاستی‌ها، وظایف و شرایط متقابل کادر پزشکی و بیمار در مدیریت بیمارستانی، نقش راهبری دانشگاه‌ها در مدیریت بیمارستانی علمی جامعه‌نگر، مدیریت بیمارستان از تئوری تا عمل، اعتبار بخشی و حاکمیت بالینی در مدیریت بیمارستانی، مقایسه مدل‌های مختلف مدیریت بیمارستان، بیمارستان‌های ارتقای دهنده سلامت، خیرین سلامت و مدیریت بیمارستانی در ایران از جمله محورهای موضوعی مورد بررسی در این سمینار هستند.

خزاعی پور ادامه داد: ما خیرینی داریم که مایل هستند در زمینه احداث بیمارستان فعال باشند اما باید این اقدامات خداپسندانه در راه صحیح هدایت و از این منابع به درستی استفاده شود.

سمینار مدیریت بیماستانی و تجهیزات پزشکی در روزهای سی‌ام بهمن و یکم اسفندماه سال جاری در محل تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha