سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10600

در سال گذشته در بیمارستان شریعتی 11 مورد عمل پیوند قلب انجام شده است. این در حالی است كه تعداد پیوند‌های قلب سال به سال در حال افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر محمد حسین ماندگار جراح قلب و عروق در حاشیه مراسم سی و دومین كنگره جامعه جراحان ایران با اشاره به این كه اولین عمل پیوند قلب در سال 1372 در بیمارستان شریعتی انجام شد، افزود: تاكنون 141 مورد پیوند قلب، 3 مورد پیوند قلب و ریه و 2 مورد پیوند قلب هتراتوپی در بیمارستان‌های تهران، اصفهان، شیراز و تبریز انجام ‌شده است.

وی افزود: پیوند قلب از نظر تكنیكی چندان پیچیده نیست اما سیستم‌های مددكاری و روانشناسی كه پس از پیوند باید بیماران را حمایت كنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دكتر ماندگار با اشاره به این مطلب كه وضعیت مادی بیماران پیوندی بسیار ضعیف است، یادآور شد: اغلب بیماران پیوندی در شهرستان‌ها زندگی كرده و بیكار هستند. متاسفانه در بسیاری از موارد هم بیمه نمی‌باشند.

وی تاكید كرد: اگرچه هیات امنا بیمارستان‌ها به بیماران پیوند قلب كمك‌های زیادی كرده‌اند اما هزینه‌های این بیماران بسیار بالاست.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان كرد: باید شرایطی برای بیماران پیوندی فراهم شود تا روشهای تشخیصی‌ و درمان آنها به راحتی انجام شده و تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha