سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 106004

سلامت نیوز : متخصص ارتوپدی گفت: استراحت و فعالیت بموقع نقش مهمی در کمردرد بارداری ایفا می‌کند و می‌تواند از فشار وارده بر روی گودی کمر بکاهد و اثرات مثبتی برای زن باردار به همراه داشته باشد.

محمد علی گودرزی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به پرسش شهروندان در مشاوره سلامت در مورد دردهای مفصلی حاصل از بارداری اظهارداشت: بعضی از دردهای مفصلی یا التهابات خفیف و نامشخص تاندونی وجود دارد که به نظر می‌رسد ارتباط غیر مستقیمی به بارداری داشته باشد که دردهای خفیف و قابل کنترلی هستند.

متخصص ارتوپدی گفت: این دردها به علت تغییرات هورمونی رخ می‌دهد و معمولاً چند ماهی بعد از زایمان تمام می‌شود که از جمله آنها دردهای مفصلی است که بیشتر به صورت مچ درد دیده می‌شود.

گودرزی درد در ناحیه زانو را با بارداری مرتبط ندانست و گفت: اگر کسی سابقه درد در زانو داشته باشد ممکن است به علت ازدیاد وزن حاصله از بارداری دچار زانودرد شود که اکثراً قابل کنترل است.

وی به کمردرد حاصل از بارداری اشاره داشت و گفت: قطعاً در بارداری کمردرد ایجاد می‌شود.

متخصص ارتوپدی تصریح کرد: در 3-4 ماهه اول بارداری بعلت تغییرات هورمونی کمردرد بوجود می‌آید و کمردرد دیگر نیز از ماه چهارم تا آخر بارداری به علت افزایش وزن، تغییر در انحنای کمر و افزایش گودی کمر حاصل می‌شود.

گودرزی افزود: افزایش وزن در دوران بارداری به طور مستقیم کمردرد را تشدید می‌کند که استراحت، فعالیت بموقع و پیاده‌روی و انجام ورزش با توصیه متخصص زنان می‌تواند نقش مهمی در کاهش کمردرد داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: زنان باردار نباید خودسرانه از وسایل کمکی برای بستن شکم استفاده کنند و حتماً نظر پزشک متخصص در این زمینه جویا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha