سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت و رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی با انتقاد از هجمه های رسانه ملی علیه جامعه پزشکی کشور، گفت: بنده این افتخار را دارم که همواره در بخش دولتی مشغول خدمت به مردم بوده ام، اما به جرات می گویم که بخش خصوصی نقش موثری در حوزه سلامت کشور داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر فریدون نوحی در حاشیه نشست خبری دومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران که روز سه شنبه در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، اظهارداشت: 150 هزار پزشک در کشور داریم که می بایست بررسی کرد چه درصدی از این افراد زحمتکش دچار تخلف شده اند.

وی با بیان این مطلب که تخلف در همه صنوف وجود دارد و تنها متوجه جامعه پزشکی نیست، افزود: اما تردید ندارم که جامعه پزشکی کشور، کمترین تخلف صنفی را دارد.

مشاور وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که تخلفات جامعه پزشکی بیشتر از نوع روانی است، ادامه داد: به عنوان مثال وقتی یک پزشک که حق ویزیت او 25 هزار تومان است ولی 35 هزار تومان از بیمار می گیرد، از این پزشک شکایت می شود و این تخلف به حساب می آید. اما هیچ وقت از خودمان سئوال نمی کنیم که روزانه چند هزار تومان پول اضافی بابت خرید مایحتاج از جیب می دهیم اما گله و شکایتی نمی کنیم.

نوحی تاکید کرد: تخلفات پزشکی از این لحاظ برجسته می شود چون انتظار نداریم جامعه پزشکی از اصول خودش تجاوز کند و از همین رو، هر حرکت کوچکی را تخلف محسوب می کنیم.

رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی با بیان این مطلب که اعلام لیست پزشکان زیرمیزی بگیر درست نبود، تاکید کرد: بدتر از آن، مناظره ای بود که از رسانه ملی پخش شد.

وی افزود: من معتقدم که اثرات برنامه مناظره تلویزیونی مضرتر از لیست انتشار یافته بود.

نوحی گفت: بایستی نگاه به جامعه پزشکی اصلاح شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha