جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده در بن بست بی‌پولی‌های وزارت بهداشت

سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت ضمن هشدار نسبت به بافت فرسوده بیمارستان‌های اصلی کشور بویژه در پایتخت، مقاوم سازی این بیمارستان‌ها را مقرون به صرفه ندانست و گفت: در صورت ادامه روند تخصیص منابع سلامت به شکل کنونی، بهره‌برداری از 43هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت، 20 سال به طول می‌انجامد.

دکتر محمد آقاجانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، فرسودگی فضای فیزیکی اغلب بیمارستان‌های کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر حدود 43 هزار تخت بیمارستانی در کشور در حال احداث است که این امر هم فرصت است و هم تهدید.

وی افزود: این تعداد تخت بیمارستانی در حال ساخت از این جهت فرصت تلقی می‌شود که می‌تواند تا حدودی امکان جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده را فراهم کند. اما از آنجا که منابع عمومی دولت برای احداث بیمارستان‌ها کافی نیست، اگر روند تخصیص منابع حوزه سلامت به شکل کنونی ادامه یابد، با چنین روندی، بهره‌برداری از این 43 هزار تخت بیمارستانی 20 سال به طول می‌انجامد.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: بهره‌برداری از تخت‌های بیمارستانی تازه تاسیس و جایگزین کردن بیمارستان‌های فرسوده نیازمند تخصیص منابع مکفی است. این درحالیست که اکنون بسیاری از بیمارستان‌های اصلی کشور به ویژه در پایتخت فرسوده هستند. بیمارستان‌های شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها نیز فرسوده بوده و نیازمند جایگزینی هستند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره مقاوم سازی بیمارستان‌ها نیز گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هزینه مقاوم سازی بیمارستان‌ها به مراتب بیشتر از جایگزینی آنها خواهد بود. به این ترتیب مقاوم سازی بیمارستان‌ها در مقابل زلزله مقرون به صرفه نیست و بیمارستان‌های فرسوده کشور نیازمند جایگزینی هستند.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره نتایج اعتباربخشی بیمارستان‌های کشور، گفت: اعتباربخشی بیمارستان‌ها به پایان رسیده و نتایج به بیمارستان‌ها اعلام شده است. همچنین فرصتی به بیمارستان‌ها داده شده تا نقاط ضعف و اشکالات احتمالی را برطرف کنند. پس از آن در صورت لزوم مجددا بیمارستان‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و نهایتا تا پایان سال جاری نتیجه اعتباربخشی بیمارستان‌ها به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha