30 درصد نیروهای پزشکی بومی هستند/ استفاده از تسهیلات مناسب برای ماندن پزشکان در مناطق محروم

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر30 درصد نیروهای پزشکی از نیروهای بومی هستند.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، با اشاره به موضوع کمبود پزشک در برخی مناطق کشور اظهار داشت: در حال حاضر30 درصد نیروهای پزشکی از نیروهای بومی هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم نیاز به ارائه تسهیلات ویژه دارد، افزود: ماندگاری پرسنل پزشکی در مناطق محروم از ضرورت های موجود است اما نیروی کادر پزشکی مناطق محروم کشور را با اشکال روبرو کرده است لذا اگر می خواهیم خدمات پزشکی در شهرهای مختلف توسعه یابد، باید قانون برقراری عدالت آموزشی را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت با کسری اعتبار روبرو است، خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای پزشکی یکی از ضرورت ها است اما ما در بحث تربیت نیروی پزشکی مشکل نداریم بلکه تسهیلاتی که ارائه می شود جوابگوی نیاز پزشکان نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اجرای طرح خدمات پزشکی برای پزشکان تصریح کرد: در سال های گذشته با توجه به کمبود نیروی پزشکی در مناطق محروم طرح خدمات پزشکی اجرا می شد که در این طرح نیروهای پزشکی به مناطق محروم اعزام می شدند اما این موضوع مشکلات متعددی را برای این قشر از جامعه به وجود آورد.

به گفته آریایی نژاد، برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم باید از پرداخت های مناسب و مستقیم استفاده شود چرا که پرداخت تسهیلات مناسب، ماندگاری نیروهای پزشکی را تضمین می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha