پیش‌بینی وزیر بهداشت از وضعیت نظام سلامت در سال ۹۳/ پیشنهاد ۹۵۰ میلیاردی به دولت

سلامت نیوز : وزیر بهداشت در مورد هزینه‌های کمرشکن سلامت که در سبد خانوارها سهم بزرگی را به خود اختصاص داده، وضعیت نظام سلامت را برای سال آینده در صورت تخصیص اعتبارات ویژه مناسب ارزیابی کرد.

 سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس، در مورد اینکه هزینه‌های سلامت در سبد خانوارها کمرشکن شده و سال آینده با وضعیت اعتباری،این هزینه‌ها افزایش می یابد گفت: اگر بر سر اعتباری که برای حوزه سلامت، پیش‌بینی شده بلایی نیاید مطمئناً سال آینده سال خوبی خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: اگر 3 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده به وزارت بهداشت داده شود، سال آینده برای افرادی که دچار بیماری‌های صعب‌العلاج، خاص و مزمن هستند و نیاز به دارو و مراقبت دارند، بهتر خواهد بود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و تأثیر آن برحوزه سلامت، گفت: برای این موضوع ما 950 میلیارد تومان پیشنهاد کرده‌ایم که اگر تعلق پیدا کند و با 200 میلیارد تومانی که از قبل داده شده وضعیت را ببینیم، سال آینده وضع بسیار متفاوتی نسبت به امسال خواهیم داشت.

وی گفت: باید با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها پرداخت از جیب مردم در مورد هزینه های درمانی کاهش ‌یابد و مردم برای درمان دغدغه و مشکلی نداشته باشند.

وزیر بهداشت گفت: با این وجود همه چیز تا پایان سال مشخص می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha