چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 106075

بنزین تولید داخلی عامل اصلی سرطان در کشور است

سلامت نیوز : عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از تولید بنزین بی‌کیفیت در پتروشیمی‌ها، از شیوع سونامی سرطان به دلیل مصرف بنزین غیراستاندارد انتقاد کرد و گفت: بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها گوگرد زیادی دارند که باعث تولید SO۲ و باران‌های اسیدی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ موید حسینی صدر با بیان اینکه راه‌ افتادن سونامی سرطان ناشی از استفاده از بنزین بی‌کیفیت و گاز به عنوان سوخت است، اظهار داشت: تولید بنزین در پتروشیمی‌ها که از تجهیزات لازم برای این مهم برخوردار نیستند عامل اصلی آلودگی هوا است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها از استاندارد کافی برخوردار نبوده است و به آلودگی هوا دامن می‌زند، افزود: در بنزینی که در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود، 8 برابر ترکیبات آروماتیک همچون بنزن، تولوئن و زایلین وجود دارد که این‌ها در افزایش آلودگی هوا و در واقع ایجاد وارونگی نقش اساسی دارند.

حسینی صدر ادامه داد: در بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها گوگرد نیز به مقدار زیادی وجود دارد که این باعث تولید SO2 و باران‌های اسیدی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در تشریح راه‌حل‌های مقابله با آلودگی هوا، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که بهترین راه حل برای مقابله با آلودگی هوا علاوه بر ساماندهی مصرف بنزین، تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس که 35 میلیون لیتر ظرفیت تولید بنزین دارد باشد.

افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس زمینه ساز تولید بنزین استاندارد

حسینی صدر با بیان اینکه با شکسته شدن فضای تحریم‌ها امکان تکمیل و افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج بیش از پیش شده است، گفت: این پالایشگاه تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است دولت هر چه سریع‌تر از این فرصت استفاده کرده و دست به افتتاح این پالایشگاه بزند.

وی با تاکید بر اینکه باید واردات بنزین استاندارد تا زمان رسیدن به خودکفایی در تولید بنزین باکیفیت در داخل در دستور کار دولت قرار گیرد، ‌افزود: تولید بنزین در پتروشیمی‌ها علاوه بر اینکه باعث آلودگی هوا می‌شود به بالا رفتن هزینه‌ها و نیز گران تمام شدن تولید آن منجر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، با بیان اینکه واردات بنزین، تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس و آغاز تولید در آن در کنار ساماندهی مصرف سوخت از جمله راه‌هایی است که به کاهش آلودگی هوا در سطح وسیع کمک می‌کند، تصریح کرد: راهکار تامین نیاز بنزین داخل به دلیل افزایش مصرف، تولید آن در مجتمع‌های پتروشیمی نیست بلکه باید ساماندهی مصرف مدنظر قرار بگیرد.

وی با یادآوری افزایش مبتلایان به سرطان در کشور در اثر آلودگی هوا، افزود: مصرف گاز به عنوان سوخت نیز در افزایش آمار مبتلایان به سرطان دخیل است زیرا ذرات ریزی که منتشر می‌شود متشکل از آلاینده‌های خطرناکی است.

حسینی صدر با بیان اینکه نیازی به مکلف کردن وزارت نفت از سوی دولت برای توقف تولید بنزین در پتروشیمی‌ها وجود ندارد، گفت: به طور حتم این موضوع با گسترش فضای تفاهم مرتفع خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم به خانه ملت، گفت: در حال حاضر باید هر چه سریع‌تر با تقویت حمل‌و نقل عمومی، معانیه فنی خودرو و راهکارهای دیگر به کاهش آلودگی هوا دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha