سلامت نیوز : افزایش موارد ابتلا به نارسایی‌های مادرزادی در میان کودکان و تولد نوزادانی که از داشتن بخشی از مغز یا جمجمه محروم هستند به یک مشکل جدی در برخی از نواحی روستایی واشنگتن تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ افزایش تولد نوزادان مبتلا به این نقص مادرزادی مقامات بهداشتی این ایالت را برای کشف علت این وضعیت به تکاپو انداخته هرچند راز تولد این نوزادان نارس هنوز آشکار نشده است.

اختلال مغزی «آنانسفالی» که موجب می‌شود نوزاد از داشتن بخشی از مغز یا جمجمه محروم شود در سه منطقه از ایالت واشنگتن حداقل به میزان چهار برابر متوسط آمارهای ملی این کشور مشاهده می‌شود.

در گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا آمده است که بین ژانویه 2010 تا ژانویه 2013 میلادی 23 مورد ابتلا به اختلال مغزی آنانسفالی اتفاق افتاده است.

نگران‌کننده‌ترین جنبه این شرایط، افزایش تعداد تولد نوزادان مبتلا به نارسایی‌های مادرزادی نیست بلکه حقیقت این است که هیچ‌یک از مسئولان و متخصصان هنوز کاملا از علت این وضیعت مطمئن نیستند.

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا به بررسی سوابق پزشکی صدها نفر و مطالعه تفاوت‌ها و اختلاف‌ها بین مادرانی که فرزندانشان با نارسایی مادرزادی متولد شده‌اند و مادران صاحب فرزندان سالم پرداختند.

در این بررسی‌ها کارشناسان هیچ عامل یا شرایط مشابهی را نیافتند. همچنین تمامی فاکتورها از جمله میزان تحصیلات، شاخص توده بدنی، نوع آب و داروهای مصرفی این افراد را بررسی کردند.

با این حال یکی از پزشکان در این مطالعات معتقد است که در این وضعیت رابطه‌ای بین بروز نارسایی مادرزادی و قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌ها وجود دارد. همچنین می‌توان عدم وجود اسید فولیک در رژیم غذایی و افزایش سطح نیترات در آب آشامیدنی را از عوامل بروز این نارسایی دانست.

آنانسفالی اختلال مغزی ناشی از نقص در کانال عصبی بوده و به دلیل عدم بسته‌شدن انتهای کانال عصبی پدید می‌آید. این اختلال معمولا باعث عدم تشکیل قسمت اعظم مغز، جمجمه و پوست سر در این نوزادان می‌شود. کودکان با این اختلال فاقد بخش جلوی مغز و نیمکره‌های مغزی بوده و دچار سطح بالای اختلال شناختی و درکی می‌باشند و آن مقدار بافت مغز که باقی‌مانده و نمایان است با استخوان جمجمه پوشیده نشده‌ است. بیشتر نوزادانی که با این اختلال زاده می‌شوند، مرده به دنیا می‌آیند گرچه استثنا نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha