چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 106080

سلامت نیوز : پزشکان دانمارکی معتقدند با اعمال مجموعه‌ای از تغییرات در الگوی زندگی می‌توان در بیش از یک چهارمِ زنان باردار از نخستین تجربه سقط جنین پیشگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بررسی پزشکان نشان می‌دهد زنانی که در دوران بارداری روزانه بیش از 20 کیلوگرم بار بلند می‌کنند، اضافه وزن دارند یا زیر وزن طبیعی هستند بیشتر با خطر سقط جنین مواجه خواهند شد. هچنین کار کردن در شیفت شب برای زنان بارداری که بیش از 30 سال سن دارند می‌تواند فاکتور خطرزای سقط جنین به حساب آید.

در این بررسی پزشکان دانشگاه کپنهاگ با مطالعه روی 91 هزار و 427 زن اظهار کردند تنها با کاهش تمامی فاکتورهای خطرزا می‌توان از بروز سقط جنین پیشگیری کرد.

«آن ماری نیبو آندرسن»، محقق ارشد این مطالعه گفت: اصلی‌ترین پیام این مطالعه این است که سقط جنین مشکلی قابل پیشگیری است. همچنین این تحقیق نشان‌دهنده تاثیر نسبی فاکتورهای مختلف و عادی در سبک زندگی روزانه بر سقط جنین در مقایسه با فاکتورهای خاص مانند مصرف دارو است.

به گفته آندرسون، تمامی افراد و حتی مسئولان باید آگاه باشند که به تاخیر انداختن بارداری به طور جدی خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.

این مطالعه که در آن اطلاعات شرکت‌کنندگان در فاصله سال‌های 1996 تا 2002 میلادی بررسی شد نشان داد 3.5 درصد از این زنان سقط جنین را تجربه کرده‌اند. همچنین به وجود رابطه بین سقط جنین و سبک زندگی از طریق اطلاعات به دست آمده به روش مصاحبه تلفنی پرداخته شد.

زنانی که قصد دارند باردار شوند باید رژیم‌غذایی متعادلی در پیش گیرند و نسبت به وزن طبیعی خود نیز مطمئن باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha