سلامت نیوز : ‌نخستین کنگره بین المللی چالش‌های نورولوژی بالینی به همت دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مدت سه روز در محل هتل پارس برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر اکبر حمزه ای‌مقدم دبیر نخستین کنگره بین‌المللی چالش‌های نورولوژی بالینی، صبح امروز در همایش بین المللی نورولوژی در کرمان اظهار کرد: تا قبل از سال 62 در کرمان رشته نورولوژی وجود نداشت و مردم این استان حتی برای گرفتن یک نوار مغز بایستی به تهران سفر می‌کردند.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه در سال 62 دکتر شفا به عنوان نخستین نورولوژیست کرمان وارد این رشته شد ضمن اینکه هم اکنون هفت نورولوژیست عضو هیات علمی و 12 نورولوژیست غیردانشگاهی نیز در دانشگاه علوم پزشکی کرمان وجود دارد.

حمزه ای‌مقدم تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون بیش از 80 درصد کار تشخیصی بیماری‌های مغز و اعصاب در استان کرمان انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف نخستین کنگره بین المللی نورولوژی در کرمان ارتقا دانش در زمینه بیماری های مغز و اعصاب است که امیدواریم نتایج خوبی دربر داشته باشد.

این استاد بیماری های مغز و اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: تعداد 75 مقاله در این کنگره پذیرش شده است که 35 مقاله به صورت سخنرانی و 40 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود، ضمن اینکه تمامی این مقالات در ویژه نامه مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان چاپ شده است.

وی بیان کرد: تاکنون 45 متخصص نورولوژیست از دانشگاه علوم پزشکی کرمان فارغ التحصیل شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha