چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 106090

سلامت نیوز : عضو هیات مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران گفت: ایران جزو کشورهای پیشرفته در زمینه بیماری ام اس محسوب می‌شود به طوری که داروهای این بیماری را تولید و به سایر کشورها صادر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر نبوی در نخستین همایش چالش‌های نورولوژی بالینی در کرمان اظهار کرد: کاربرد سلول‌های بنیادی در دنیا هنوز در مرحله امتحان قرار دارد و به هیچ وجه درمان مجوزداری جهت انجام آنها وجود ندارد اما متاسفانه گاهی بحث‌های غیرعلمی و سودجویانه در این مورد انجام می‌شود.

وی افزود: سه سال پیش کمیته‌ای جهت بیماری‌های مغز و اعصاب تشکیل و در این کمیته نخستین پروپزال در مورد کاربرد سلول‌های بنیادی در بیماری‌های ام اس، آلزایمر و بیماری‌های ماهیچه‌ای مطرح شد که اردیبهشت سال 93 نتایج این تحقیقات در یک مقاله علمی به چاپ خواهد رسید.

مسوول دبیرخانه نخستین همایش چالش‌های نورولوژی بالینی کرمان بیان کرد: نمره ناتوانی در بیماری ام اس بین صفر تا 10 است و بیماران کاندیدای طرح استفاده از سلول های بنیادی دارای نمره ناتوانی صفر تا شش و نیم هستند.

نبوی بیان کرد: در ایران امکانات بسیار خوبی برای تولید سلول‌های بنیادی وجود دارد به طوری که دارای بهترین آزمایشگاه‌های دنیا هستیم.

وی اظهار کرد: هرچند که در ایران تعداد بیماران مبتلا به ام اس زیاد است اما در این زمینه جزو کشورهای پیشرفته‌ای هستیم که حتی داروهای این بیماری را به سایر کشورها صادر می‌کنیم.

عضو هیات مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران با اشاره به اینکه هم اکنون تنها بیماری ام اس جز بیماریهای خاص محسوب می‌شود، افزود: همه بیماری های مغز و اعصاب در گروه بیماران خاص قرار دارند.

نبوی تاکید کرد: باید مراکز و انجمن‌های بیماری سکته مغزی راه‌اندازی شود به علاوه نیازمند ایجاد انجمن سردرد و اختلالات حرکتی هستیم.

عضو هیات مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران در پایان خاطرنشان کرد: مجوز راه اندازی انجمن صرع در کرمان اخذ شده که در آینده این مرکز نیز ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha