سلامت نیوز : رییس انجمن مغز و اعصاب ایران گفت: در ایران باید تعداد 2500 بیمار ام اس داشته باشیم در حالی که آخرین آمار نشان دهنده وجود 64 هزار و 200 نفر مبتلا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر" پاکدامن" صبح امروز در نخستین همایش چالشهای نورولوژی بالینی در کرمان اظهار کرد: با برگزاری چنین همایشی و تبادل نظر با متخصصین برجسته ایران و سایر کشورها امیدواریم سیر پیشرفت بیماری های مغز و اعصاب کاهش یافته و نتایج خوبی بدست آوریم.

وی افزود: بیماری مانند ام اس در گذشته اصلاً کنترل و درمان پذیر نبود اما هم اینک تا حدودی قابل کنترل شده است.

پاکدامن بیان کرد: همچنین طی سه دهه اخیر در درمان سکته‌های مغزی و صرع‌های مقاوم به درمان پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است اما با این وجود هنوز با روش های جدید فاصله زیادی وجود دارد که امیدواریم با همت مسئوولین به ویژه با پتانسیل بالای دانشگاه علوم پزشکی کرمان بتوان به این موفقیت‌ها نیز دست یافت.

رییس انجمن مغز و اعصاب ایران اظهار کرد: در زمینه ام اس بایستی در منطقه ما درصد شیوع پایین باشد یعنی در هر 100 هزار نفر زیر سه مورد اتفاق بیفتد و دارای 2500 بیمار ام اسی باشیم در حالی که آخرین آمار نشان دهده تعداد 64 هزار و 200 نفر مبتلا به ام اس در ایران است.

وی با اشاره به اینکه دلایل کاملا قطعی برای ابتلا به این بیماری وجود ندارد، تصریح کرد: زمانی واکسن عفونی برای ابتلا به ام اس مطرح و سپس رد شد بعد از آن هم ژنتیک، تغذیه و... مطرح شد که هر کدام با در نظر گرفتن بعد علمی صرفا دلیل ابتلا تلقی نشدند.

پاکدامن گفت: برای بیماری ام اس دارویی که صرفاً درمان کننده باشد وجود ندارد ولی هم اکنون درمان علامتی انجام می‌شود.

رییس انجمن مغز و اعصاب ایران اظهار کرد: در استان کرمان 120 کار تحقیقاتی بر روی بیماری‌های مغز و اعصاب انجام شده است که به نتیجه قطعی درمان نرسیده‌اند و شاید نیاز است که کامل‌تر شوند اما این تحقیقات بر روی حیوانات جواب داده است.

وی افزود: هرچند که وقتی سلول عصبی از بین برود دیگر قابل ترمیم نیست اما این موارد موجب ناامیدی نخواهد شد بلکه علم پزشکی کنترل بیماریها است و همین کنترل نکته‌ای ارزشمند محسوب می‌شود ضمن اینکه بایستی برخی سیاه نمایی‌ها در مورد بیماری های مغز و اعصاب کاهش یابد.

پاکدامن در پایان خاطرنشان کرد: استرس عامل ایجاد کننده بیماری نیست اما می‌تواند در تشدید آن موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha