سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10610

در سال گذشته در بیمارستان شریعتی 11 مورد عمل پیوند قلب انجام شده است و این در حالی است که تعداد پیوندهای قلب سال به سال در حال افزایش است.

دکتر محمد حسین ماندگار جراح قلب و عروق با بیان این مطلب در سی و دومین کنگره جامعه جراحان ایران گفت: از سال 1372 که اولین عمل پیوند قلب در بیمارستان شریعتی انجام شد. تاکنون 141 مورد پیوند قلب ، 3 مورد پیوند قلب و ریه و 2 مورد پیوند قلب هتراتوپی در بیمارستان های امام خمینی و همچنین بیمارستانهای اصفهان، شیراز و تبریزهم پیوند قلب انجام می شود.

وی افزود: پیوند قلب از نظر تکنیکی خیلی پیچیده نیست ولی مسائل بعدی پیوند مانند سیستمهای مددکاری و روانشناسی که بیماران را حمایت کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر ماندگار با اشاره به این مطلب که وضعیت مادی بیماران پیوندی بسیار ضعیف است، یاد آور شد: اغلب بیماران پیوندی بیکار هستند ودر شهرستانها زندگی می کنند و متاسفانه در بسیاری ازموارد هم بیمه نیستند.

وی تاکید کرد: اگر چه هیئت امنا بیمارستانها به بیماران پیوند قلب کمکهای زیادی کرده اند اما هزینه های این بیماران بسیار بالا است.

این متخصص قلب و  عروق خاطرنشان کرد: باید شرایطی برای بیماران پیوندی فراهم شود که بیماران به خوبی درمان شوند و کارهای تشخیصی شان به راحتی انجام شود و بیمه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha