پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان خوزستان روش كلاهبرداری جدید از مردم را شرح داد.

سلامت نیوز:رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان خوزستان روش كلاهبرداری جدید از مردم را شرح داد.

سرهنگ سعید شعبان در تشریح جزئیات این شیوه گفت: اخیرا پیامك‌هایی از سرویس ارسال پیامك انبوه با شماره‌های مختلف برای مردم ارسال، كه در آن با بهانه‌ای از مخاطب خواسته می‌شود كه با یك شماره تلفن شهری یا شماره همراه تماس حاصل نماید تا مثلا درباره قسط خودرو یا درخواست وام بانكی و یا... هماهنگی شود.

وی افزود: با توجه به اینكه مخاطب، سابقه ذهنی در زمینه موضوع مورد اشاره نداشته، لذا حس كنجكاوی وی جلب و با شماره تلفنی كه در متن پیامك داده شده تماس می‌گیرد تا مشخص شود اشتباهی با وی تماس گرفته شده یا واقعا مشكلی پیش آمده است. پس از تماس با شماره مذكور، پاسخگو اظهار می‌دارد كه شماره بنده را اشتباهی درج كرده‌اند یا ممكن است پاسخی داده نشود.

شعبان گفت: اخیرا عده‌ای سودجو از طریق ارسال پیامك انبوه برای مردم و دایورت كردن شماره تماس داده شده روی یكی از سرویس‌های نقدی مخابرات كه قبلا عضو آن شده‌اند، ترتیبی اتخاذ نموده‌اند تا از هر تماس شهروندان با یك شماره تلفن معمولی (كه روی شماره سرویس پرداخت پولی دایورت شده) تا مبلغ 1000 تومان توسط مخابرات تحت عنوان هزینه خدمات از صورتحساب مردم كسر شده و در پایان هر دوره به حساب فرد سودجو واریز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    مخابرات اینجامقصر است که همچین شیوه دایورت کردن را گذاشته! اصلا به ازای تماس به مخابرات باید سرویس دهنده باشد و حالا باید غرامت بپردازد