رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جایی گفته بود صدور پروانه شكار تفریحی از نظر سازمان مطلوب نیست، این در حالی است كه پروانه‌های شكار صادر شده در دوره یك ساله گذشته چیزی نزدیك به 400 پروانه بوده، پروانه‌هایی كه به دست شكارچیان می‌رسید و بقیه‌اش دیگر مشخص نبود كه چه شكار می‌كنند و مجاز است یا غیرمجاز.

سلامت نیوز:‌ رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جایی گفته بود صدور پروانه شكار تفریحی از نظر سازمان مطلوب نیست، این در حالی است كه پروانه‌های شكار صادر شده در دوره یك ساله گذشته چیزی نزدیك به 400 پروانه بوده، پروانه‌هایی كه به دست شكارچیان می‌رسید و بقیه‌اش دیگر مشخص نبود كه چه شكار می‌كنند و مجاز است یا غیرمجاز. اما به دنبال اظهارات معصومه ابتكار رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مصاحبه با خبرگزاری فارس انجمن حمایت از حیوانات نامه‌یی را به شرح زیر خطاب به ایشان صادر كرد، نامه‌یی كه در آن خواسته شده به صدور مجوز شكار پایان دهد.

سركار خانم دكتر معصومه ابتكار

ریاست سازمان حفاظت محیط زیست

با سلام

روز سه شنبه در رسانه‌ها خبری منتشر شد كه جنابعالی در مصاحبه با خبرگزاری فارس عنوان نمودید كه «شكار به عنوان یك تفریح و فعالیت تفریحی از نظر سازمان محیط زیست قابل قبول نیست»! بیان چنین دیدگاهی از طرف سكاندار سازمان حفاظت محیط زیست اگرچه باعث ایجاد موج خوشحالی در بین دوستداران محیط­ زیست و حیات وحش شد ولی از طرف دیگر ابهامات و شائبه‌های فراوانی را به همراه داشت. شما در حالی اقدام به بیان این دیدگاه می‌كنید كه علی‌رغم اعلام حرام بودن شكار تفریحی از طرف اكثریت مراجع دینی و مذموم و ناپسند بودن این امر از نظر اكثریت مردم، سازمان تحت امر شما روزانه اقدام به صدور پروانه‌های شكار برای شكارچیان داخلی و خارجی كرده و با اطلاع و مجوز شما تورهای شكار ویژه برای همسایه‌های شمالی و جنوبی برگزار می‌شود.

سركار خانم دكتر ابتكار

باور كنید كه اكنون شما به عنوان معاونت رییس‌جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شده‌اید و دورانی كه در شبكه‌های اجتماعی و دنیای مجازی صرفا به همصدایی با دوستداران محیط ­زیست و انتقاد به نحوه مدیریت اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست سپری می‌كردید گذشته است. اگر امروزه به واسطه تعداد بی‌شمار اسلحه شكاری و صدور بی‌رویه مجوزهای شكار گونه‌های جانوری یكی پس از دیگری در معرض خطر قرار می‌گیرند یا آلودگی هوا به واسطه تولید خودروها و بنزین بی‌كیفیت امان مردم را بریده است، شخص شما مسوول بوده و باید پاسخگو باشید. چیزی كه مردم امروز از شما انتظار دارند بیان دیدگاه‌ها و جملات مردم‌پسند نیست بلكه اقدامات عملی و ملموسی است كه بتواند محیط زیست را از این وضعیت بحرانی نجات دهد.

اگر واقعا به ناپسند بودن شكار تفریحی باور دارید لطفا بی‌درنگ دستور توقف صدور پروانه‌های شكار را صادر كنید و حداقل سال 93 را به عنوان سال بدون شكار اعلام كنید تا برای مدت كوتاهی هم كه شده طبیعت از صدای غرش تیر اسلحه شكارچیان مجاز و غیرمجاز در امان باشد و نفسی تازه كند.

منبع:‌ روزنامه اعتماد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha