باز هم حادثه به تن خسته یكی دیگر از مراكز آموزشی چنگ زد تا بار دیگر زنگ خطر در خصوص نا ایمن بودن این مراكز به صدا در بیاید. در تازه‌ترین حادثه سحرگاه دیروز خوابگاه دانشجویان دانشگاه دریانوردی چابهار طعمه حریق شد تا خواب 100 نفر از دانشجویان دختر را آشفته كند.

سلامت نیوز: باز هم حادثه به تن خسته یكی دیگر از مراكز آموزشی چنگ زد تا بار دیگر زنگ خطر در خصوص نا ایمن بودن این مراكز به صدا در بیاید. در تازه‌ترین حادثه سحرگاه دیروز خوابگاه دانشجویان دانشگاه دریانوردی چابهار طعمه حریق شد تا خواب 100 نفر از دانشجویان دختر را آشفته كند.

سحرگاه دیروز در حالی كه 100 نفر از دانشجویان دختر رشته دریانوردی دانشگاه چابهار در حال استراحت در خوابگاه بودند دود و شعله‌های آتش آنها را سرگردان كرد. بخشی از خوابگاه بنا به دلایل نامعلومی طعمه حریق شده بود. دود سراسر خوابگاه را احاطه كرده بود و شعله‌های آتش نیز هر لحظه بخش‌های بیشتری از آنجا را به كام خود فرو می‌برد. دانشجویان كه هنوز به درستی نمی‌دانستند چه اتفاقی رخ داده سرگشته و حیران از خوابگاه خارج شدند. دیگر آتش گسترده شده و بیشتر آسایشگاه را فرا گرفته بود كه آتش نشانان سر رسیدند عملیات اطفای حریق آغاز شد. هرچند هنوز به درستی علت آتش‌سوزی معلوم نبود اما بررسی‌های اولیه نشان می‌داد حریق به دلیل مشكل در سیستم برق رسانی ایجاد شده است.

در حالی كه خورشید به تدریج در حال طلوع كردن بود آتش نشانان توانستند شعله‌های آتش را فرو بنشانند. این شرایطی بود كه خوابگاه همراه با وسایل دانشجویان به‌طور كامل سوخته بود. در همین حال یكی از شاهدان این حادثه درباره جزییات این ماجرا به ایرنا گفت: آتش‌سوزی پس از ساعت 4 صبح بامداد در خوابگاه دخترانه شماره 3 دانشگاه به وقوع پیوست و این خوابگاه كاملا سوخت. حالا دانشجویان جایی برای سكونت ندارند و نمی‌دانم مسوولان برای اسكان دانشجویان چه فكری كرده‌اند. این شاهد عینی ادامه داد: با توجه به بالا بودن سرعت سرایت آتش‌سوزی به دلیل نوع ساختمان خوابگاه كه دیواره‌های آن از چوب بود، دانشجویان فقط فرصت پیدا كردند وسایل قیمتی و ارزشمندشان را با خود خارج كنند و سایر وسایل سوخت. به گفته این شاهد عینی قبلا بارها به مسوولان دانشگاه درباره مشكلات این خوابگاه تذكر داده شده و این موضوع دور از ذهن نبود. از سوی دیگر مسعود بلیده، عضو شورای اسلامی شهر چابهار نیز كه بعد از حادثه در محل حاضر شده بود به ایرنا گفت: دود ناشی از آتش‌سوزی تمام فضای داخلی ساختمان را فراگرفته است و تقریبا خسارت زیادی به خوابگاه دخترانه وارد شده است. وی دلیل بروز این آتش‌سوزی را اتصال برق عنوان و تصریح كرد: بیدار بودن یكی از دانشجویان، سرعت عمل همگی در خارج شدن از داخل ساختمان و همچنین یك طبقه بودن خوابگاه باعث شده است به كسی در این حادثه آسیب جانی وارد نشود.

وی همچنین با تلخ خواندن حادثه آتش‌سوزی قبلی تصریح كرد: فضای روانی و انسانی موجود، حادثه چهارسال پیش آتش‌سوزی در این دانشگاه را تداعی می‌كند كه در آن چهار جوان كاملا سوختند و هیچ كسی پاسخگو نبود و مسوولی نیز توبیخ نشد.

اشاره عضو شورای شهر چابهار به حادثه تلخی است كه صبح روز چهار آبان ماه سال 90 در خوابگاه دانش‌آموزان دریانوردی چابهار رخ داد و در آن چهار نفر جان خود را از دست دادند. همان زمان حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش وقت تاكید كرد مسوولیت حادثه بر عهده وزارتخانه متبوعش نیست، چرا كه مدرسه متعلق به دانشگاه دریانوردی چابهار بوده و خوابگاه‌ها نیز از سوی همین دانشگاه اداره می‌شود. حادثه آتش‌سوزی در خوابگاه دانشگاه دریانوردی چابهار در شرایطی رخ داد كه سه روز قبل نا ایمن بودن سیستم گرمایشی خوابگاه مدرسه دخترانه زینب كبری (س) در شازند باعث مسمومیت 57 دانش‌آموز شد. این دانش‌آموزان به دلیل استنشاق گاز مونواكسید كربن دچار مسمومیت شدند اما این حادثه خوشبختانه هیچ تلفاتی به دنبال نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha