معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: افزایش دانشجویان پرستاری مرد و نحوه پذیرش در رشته پرستاری از برنامه‌های این معاونت است.

سلامت نیوز:‌ معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: افزایش دانشجویان پرستاری مرد و نحوه پذیرش در رشته پرستاری از برنامه‌های این معاونت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد میرزابیگی صبح امروز در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل می‌شود، اظهار کرد: مشوق‌های آموزشی و انگیزشی برای مناطق محروم در وزارت بهداشت تدارک دیده شده است که باعث ماندگاری پزشکان متخصص در این مناطق خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم پیشنهادهایی در شورای معاونان وزارت بهداشت مطرح شده است،افزود: برای ماندگاری متخصصین در مناطق محروم بنا داریم براساس ظرفیت‌های موجود مشوق‌هایی مانند احیای کمک پرستار و استفاده از دانشجویان سال‌های پایانی را اجرایی کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بازنگری ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، افزایش دانشجویان پرستاری مرد و نحوه پذیرش در رشته پرستاری، از دیگر برنامه‌های در دست اجرای معاونت پرستاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست گفت: در سال‌های اخیر توسعه خوبی در زیر ساخت‌های بهداشت و درمان این استان ایجاد شده است.

دکتر علیرضا رئیسی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت به‌ویژه در مناطق صنعتی جنوب استان بوشهر و مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی اما همچنان با کمبود نیروی انسانی پرستار و متخصص مواجه هستیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات در مراکز بیمارستانی استان بوشهر اشاره کرد: بازنگری در چارت تشکیلاتی و تأمین نیروی انسانی در بیمارستان‌ها ضروری است.

این مسئول بیان کرد: بیمارستان‌های مناطق محروم باید از حالت خودگردانی خارج شوند زیرا در اقتصاد سلامت، بیمارستان‌های زیر 400 تختخواب نمی‌تواند همه هزینه‌های خود را تأمین کنند.

رئیسی گفت: شورای سیاست‌گذاری پرستاری متشکل از سه رکن دانشکده پرستاری، نظام پرستاری و دفتر پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تشکیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha