جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 106145

آیا سینه‌ بند برای سلامتی‌تان خطرناک است؟

سلامت نیوز : سینه‌بند ببندید یا نبندید؟ این سوالی است که متخصصین مردم‌شناس، "سیدنی سینگر" و "سوما گریسماژر" می‌پرسند. آنها به مدت ۲۰ سال روی ارتباط بین سینه‌بند و سلامت خانم‌ها تحقیق کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت مردمان ؛ آنها دریافته‌اند که پوشیدن سینه‌بند می‌تواند موجب پژمردن و کشیده‌شدن سینه‌ها شده و باعث بروز کیست، درد و یا سرطان ‌شود. سالها پیش آنها تحقیقی انجام دادند که متوجه شدند پوشیدن سینه‌بند با ابتلا به سرطان سینه در ارتباط است. به همان ترتیب که کرست در زمان خود در راس مُد بوده و با گردش خون و جریان لنفی مرتبط بوده است، براساس نتایح راس سینگر و گریسماژیر سوتین نیز همین تاثیر را دارد.

سیستم لنفاوی سیستم زباله‌دانی بدن است که مایع لنفی را دور بدن گردانده و سموم و پسمانده‌های موجود در بافت‌ها را جمع می‌کند تا بتواند از بین ببرد. راس سینگر و گریسماژیر دریافته‌اند که پوشیدن سینه‌بند جریان لنفی را محدود کرده که می‌تواند با بالا رفتن خطر ابتلا به سرطان سینه در ارتباط باشد. جمع شدن مایع لنفی هم ممکن است موجب بروز درد و کیست شود.

تحقیقات آنها نشان می‌دهد که زنانی که سینه‌بند نمی‌پوشند به اندازه مردان دچار سرطان سینه می‌شوند که بسیار پایین است. و هرچه سینه‌بند تنگ‌تر بوده و یا زمان پوشیدن آن طولانی‌تر باشد، احتمال بروز سرطان سینه بیشتر خواهد بود. احتمال بروز سرطان سینه در زنانی که کل روز سینه‌بند می‌پوشند، نسبت به آنهایی که سینه‌بند نمی‌پوشند ۱۰۰ برابر است.

تحقیقات دیگری که در هاروارد روی چینی‌ها و ونزوئلایی‌ها انجام گرفته نیز این یافته‌ها را تایید کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha