جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 106146

هزینه 200 هزار تومانی بیماران دیابتی در هرماه

سلامت نیوز : رئیس انجمن دیابت ایران از نامه نگاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رایزنی با دو سازمان بیمه‌گر خدمات درمانی و تامین اجتماعی برای پوشش هزینه‌های آموزشی و پیشگیری دیابت خبر داد و عنوان کرد: هزینه کردن برای امر پیشگیری به نفع اقتصاد کشور، سازمان‌های بیمه‌گر و مردم است.

دکتر اسداله رجب در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه مشکل کمبود انسولین و وسایل تزریق آن برای بیماران دیابتی برطرف شده است، اظهار کرد: اما متاسفانه سازمان‌های بیمه‌گر هزینه مواردی چون سرنگ انسولین، نوار قند و دستگاه‌های اندازه گیری قند خون را تحت پوشش قرار نمی‌دهند.

وی افزود: این وسایل در کشور موجود هستند، اما هزینه آنها بالاست. به عنوان مثال اگر بیماری ناچار باشد سه تا چهار مرتبه انسولین در روز تزریق و حداقل سه تا چهار مرتبه نیز قند خونش را کنترل کند باید ماهانه حدود 200 هزار تومان پرداخت کند.

رئیس انجمن دیابت ایران با بیان اینکه بیمه‌ها پیش از این با وجود افزایش قیمت‌ها هزینه انسولین را تقبل نمی‌کردند، گفت: اکنون سازمان‌های بیمه‌گر هزینه انسولین را تقبل کرده و تا 90 درصد قیمت آن را می‌پردازند که رقم مناسبی است.

رجب افزود: البته باید توجه کرد که هزینه‌های درمانی دیابت تنها شامل دارو و تجهیزات نیست. مقوله آموزش و پیشگیری مهمتر از دارو است. اخیرا برخی بیمه‌ها از جمله خدمات درمانی نیروهای مسلح بخشی از هزینه‌های آموزشی برای پیشگیری را تقبل کرده‌اند. بنابراین اگر درصدی برای پیشگیری هزینه کنیم، از بار هزینه‌های درمان کاسته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha