سلامت نیوز : معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، گفت: سرانه مصوب مجلس برای وزارت بهداشت کمتر از یک سوم سرانه محاسبه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حسن ابوالقاسم گرجی در اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به اینکه سرانه‌ای که از سوی مجلس برای وزارت بهداشت مصوب می‌شود کمتر از یک سوم سرانه محاسبه شده است، اظهار کرد: از بودجه ای که به آموزش دانشگاه‌ها اختصاص داده می‌شود بین 51 تا 69 درصد آن صرف پرداخت حقوق هیات علمی می‌شود و معاونین آموزشی بایستی اقدامات و برنامه‌های اجرایی خود را تنها با کمتر از یک سوم بودجه مصوب شده برنامه ریزی و تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه از سال 86 تاکنون تربیت دانشجو بیش از دوبرابر افزایش داشته است، افزود: این در حالی است که رشد بودجه سیر نزولی دارد ولی شمار دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی از 84 هزار نفر به بیش از 170 هزار نفر الی 190هزار نفر افزایش داشته است و میزان کیفیت آموزشی جای سوال دارد.

گرجی گفت: بودجه سال 1393 از سوی مجلس برای وزارت بهداشت 783 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان اینکه رشد بودجه برای دانشگاه‌های کل کشور از منفی 32 تا مثبت64 درصد است خاطر نشان کرد: این میزان برای برخی از دانشگاه ها سیر نزولی و برای برخی دانشگاه ها تاثیر مثبت داشته است و تاثیر یکسانی اعمال نشده است ولی در مجموع میانگین رشد اعتبارات هزینه ای 22 درصد است.

گرجی به نکات مثبت بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: اجازه دریافت وام از بانک توسط دانشگاه‌ها ، تغییر کاربری و ایجاد بیمه واحد سلامت از مهمترین آنهاست.

وی با اشاره به اینکه اولویت بندی برای پرداخت بودجه به ترتیب برای رفاه، آموزش، دفاع و بهداشت و درمان در نظر گرفته می شود گفت: ما هنوز در اولویت نیستیم و این از نکات منفی بودجه وزارت بهداشت است.

معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تملک دارایی برای سال آینده در هیچکدام از دانشگاه های علوم پزشکی مثبت نخواهد بود گفت: تمکلک دارایی های سرمایه ای در سال گذشته 53 درصد سیر نزولی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha