طرح افزایش مرخصی زایمان زنان به 2 سال/ این طرح کارشناسی نیست

سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص موضوع مطرح شده برای افزایش مرخصی زایمان به دو سال گفت: طرح افزایش مرخصی زایمان زنان به دو سال نمی تواند مشوق خوبی برای فرزندآوری باشد.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت ‌و ‌گو با پانا، با اشاره به موضوع مطرح شده درباره افزایش مرخصی زایمان زنان به دو سال گفت: طرح این موضوع کارشناسی شده نیست چرا که در مجموع به نفع جامعه زنان و تامین امنیت شغلی آنان نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با بیان اینکه در سال جاری افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه به دلیل کمبود اعتبار اجرایی نشد، افزود: اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه تکلیف قانونی است که دستگاه ها باید آن را عملیاتی کنند اما این قانون دچار چالش های اجرایی شد.

این نماینده مجلس با اشاره به افزایش جمعیت در کشور ادامه داد: در این راستا طرح افزایش مرخصی زایمان زنان به دو سال مطرح شده که این مساله کارشناسی شده نیست و در واقع مشکلات زنان افزوده می شود چرا که استخدام این قشر از جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسئولان و متولیان امر در سیاست جمعیتی باید مشوق های کارشناسی شده در رابطه با افزایش جمعیت کشور در نظر بگیرند و هر لایحه ای نیز که در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان دولت باید اعتبارات لازم برای اجرایی شدن این قانون را در اختیار قرار دهد، گفت: اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان یکی از مطالبات مادران شاغل است که امیدواریم این دغدغه مادران با اقدامات مناسب برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha